INZERCE

Test napájení lodí v hamburském přístavu. Foto: EUROGATE Container Terminal Hamburg/Andreas Schmidt-Wiethoff

Zkušební fáze pobřežního napájení v Hamburku proběhla úspěšně. Každá ze sedmi turbín má poskytovat až 7 a půl megawattů

Třetí test integrace lodí pro pobřežní napájení kontejnerových lodí v kontejnerovém terminálu Eurogate v Hamburku byl rovněž úspěšný. Celkem bude v hamburském přístavu postaveno sedm turbín. Každá z těchto turbín bude poskytovat výkon až 7,5 MW. Vyplývá to ze zprávy Kontejnerového terminálu Eurogate v Hamburku.

První test integrace lodi na konci srpna na lodi Maersk Condor byl prvním testem v Evropě, kdy byla kontejnerová loď připojena k pobřežnímu napájení.

Napájení probíhalo po dobu jedné hodiny, přičemž v předávací stanici (ASS) 1 v přístavišti 1&2 bylo odebíráno 700 až 1 000 kW energie.

Poté, co byla 17. září 2023 na stejném přípojném místě úspěšně připojena loď MSC Livorno, proběhl předminulý týden třetí test integrace lodi, tentokrát na ASS 2 u přístaviště 3.

Podle provozovatelů EUROGATE Container Terminal Hamburg (CTH) byla loď APL Boston po dobu dvou hodin hladce zásobována energií z břehu.

Sedm zařízení ve výstavbě

Téma pobřežního napájení kontejnerových lodí po dobu jejich kotvení v přístavu zaměstnává kontejnerové terminály v Hamburku již delší dobu, uvedla společnost Eurogate.

První plány na toto téma začaly vznikat v roce 2015 a v roce 2017 byly zahrnuty do plánu ochrany ovzduší Svobodného a hanzovního města Hamburk.

V květnu 2021 uzavřela společnost Eurogate a Přístavní úřad Hamburk (HPA) dopis o záměru (LOI) na výstavbu tří zařízení na CTH. Celkem bude v hamburském přístavu postaveno sedm turbín. Každá z těchto turbín bude poskytovat výkon až 7,5 MW.

Kvůli CTH byly v kotvištích 1 a 2 a 3 a 6 postaveny tři mobilní předávací stanice (ASS) pro pobřežní napájení a před terminálem měničová stanice. Převodní stanice se skládá z mobilního vozu se spouštěcí spojovací technikou na protipovodňové stěně.

Instalace byly dokončeny v červnu a v červenci mohly začít první zkoušky figurín a zástrček. Zvláštností ve fázi výstavby byla instalace systému za probíhajícího provozu terminálu a pokládka vedení pod vodní cestou a vodní jeřábovou dráhou v nábřežním zhlaví k příslušné přípojce.

Letecký pohled na hamburský přístav. Foto: EUROGATE Container Terminal Hamburg

Předání na konci roku 2023

V dalším kroku budou nyní provedeny další testy jak pro individuální zásobování s ASS3 v kotvišti 6, tak pro paralelní zásobování dvou lodí na dvou přípojkách současně. Plánuje se, že výrobce předá pobřežní napájecí systémy HPA na konci roku 2023.

Podporou instalace pobřežních napájecích systémů sleduje společnost Eurogate podle svých slov cíl umožnit zákazníkům lodních společností nadále snižovat emise v kontejnerovém terminálu a trvale zlepšovat životní prostředí obyvatel Hamburku v souladu s plánem čistoty ovzduší.

(nik)