Modernizaci železniční stanice Rakovník už téměř nic nebrání, Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) vystavil, zatím nepravomocné, stavební povolení. Správa železnic už dříve náklady vyčíslila na miliardu korun.
Nákladná přestavba by měla zahrnovat jak úpravy prostor výpravní budovy, tak i výměny železničního svršku a sanace železničního spodku ve vybraných dopravních a manipulačních kolejích ve stanici a přilehlých traťových úseků.
Zlepšit podmínky
V nádražní budově se bude rekonstruovat přízemí, kde se nacházejí například pokladny, čekárna a veřejné toalety. Stavební úpravy se uskuteční také v prvním patře. Změny mají podle dokumentace pro stavební povolení, kterou podávala prostřednictvím společnosti Valbek Správa železnic, zajistit bezbariérový přístup do prostor určených pro cestující veřejnost a zlepšit podmínky pro zaměstnance provozovatele dráhy.
„Na samotném rakovnickém nádraží vzniknou dvě nová bezbariérová nástupiště, související přestavba kolejiště zde umožní mimo jiné zvýšení rychlosti v průjezdných kolejích. Stanice bude dále vybavena novým zabezpečovacím zařízením a spolu s ní také tratě do Laštovic a Chrášťan,“ sdělil Ekonomickému deníku už dříve mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Součástí investice bude podle něj i rekonstrukce tří železničních přejezdů.
Parkoviště i technologie
Před nádražím se počítá se stavbou odstavného parkoviště pro cestující. Přímo v železniční stanici i v přilehlých traťových úsecích dojde k modernizaci zabezpečovací zařízení, sdělovací zařízení, silnoproudé technologie a energetická zařízení.
V rámci stavby se počítá také s kompletní rekonstrukcí kolejí, mostů, propustků a zabezpečovacího zařízení v oblasti celého Rakovníka. První práce na modernizaci železniční stanice by měly odstartovat na podzim, kdy Správa železnic předpokládá uzavření smlouvy s vybraným zhotovitelem. Hlavní objem stavební činnosti se podle Dušana Gavendy plánuje na příští rok.