Rychlejší jízda po zmodernizovaných úsecích železničních tratí i obnovený provoz na úsecích, které poškodila velká voda, v neděli začíná platit nový jízdní řád vlaků a podle Správy železnic přináší některá zlepšení. Vlaky podle státní organizace výrazně zrychlily na zmodernizovaném úseku z Vlkova u Tišnova do Křižanova, kde se namísto dosavadních 100 kilometrů za hodinu může jezdit 160 kilometrů za hodinu.
Podstatně vyšší traťová rychlost, 100 kilometrů za hodinu, je také na nové dvoukolejce z Kladna do Kladna-Ostrovce. Stejně rychle je možné jezdit podle Správy železnic v Praze po zdvoukolejněném úseku od Branického mostu přes Kačerov po Zahradní Město. Vlaky už nemusí zpomalovat ani před Schwarzenberským mostem přes orlickou přehradu, nová oblouková konstrukce umožňuje stejně jako navazující úseky rychlost 65 kilometrů za hodinu.
„V neděli vyjedou poprvé elektrické vlaky na celou zmodernizovanou trať z Brna do Zastávky u Brna. Stejně tak ji po nepřetržité výluce, která trvala od letošního dubna, začnou opět využívat rychlíky z Brna do Jihlavy,“ informovala Správa železnic. Dodala, že naopak začne omezení související s modernizací stanice Jihlava město. Po celou dobu platnosti jízdního řádu jí budou vlaky pouze projíždět.
Po dvaceti letech budou opět podle Správy železnic zastavovat vlaky v Holubicích na jižní Moravě, kam se prodlouží linka S2 ze stanice Křenovice horní nádraží. „Obnovení osobní dopravy po dvou desetiletích si vyžádalo úpravy, které zahrnovaly především přípravu nástupišť a přístupových cest pro cestující, adaptaci čekárny i zřízení zvukového informačního systému,“ uvedla organizace.
Mohlo by vás zajímat
Ve spolupráci s dopravci dojde podle Správy železnic spolu s novým jízdním řádem také ke změně odbavování vlaků v osobní dopravě. Cílem je zvýšit dochvilnost spojů. Podobně jako v některých sousedních zemích se budou moct rozjet hned s prvními sekundami v minutě pravidelného odjezdu. Příprava vlaku k odjezdu tedy začne o něco dříve a nebude už je možné „dobíhat na poslední chvíli“.
Správa železnic podle informací také dokončí opravy dalších tratí poškozených povodněmi. Od neděle opět vyjedou vlaky z Krnova do Skrochovic, z Jeseníku do Písečné a z Mikulovic přes polské Głuchołazy do Jindřichova ve Slezsku. Zprovozní se také úzkokolejka Třemešná ve Slezsku – Osoblaha a trať Mikulovice – Zlaté Hory. Nesjízdné tak zůstanou poslední čtyři úseky.