INZERCE

Albertův přístav v Drážďanech byl vybudován v letech 1891-1895. Foto: Wikimedia commons

Ze silnice na železnici: přístav v Drážďanech se stává železničním uzlem

V přístavu v saských Drážďanech vyroste v příštích měsících železniční terminál pro návěsy nákladních automobilů. Po železnici budou putovat do Skandinávie a Jižní Evropy. 

Terminál pro překládku návěsů na severní a jižní straně přístavu vznikne na ploše 5000 metrů čtverečních. Do konce roku 2023 by se měla překládka zvýšit z dosavadních 24 000 návěsů na 50 000 v třísměnném provozu.

„V příštích měsících zde vyroste železniční uzel pro návěsy nákladních automobilů, které pak budou putovat do Skandinávie a jihovýchodní Evropy.  Naším cílem je co největší přesun dopravy na koleje, každodenně se snažíme realizovat to, co politici požadují dlouho“, říká Frank Thiele, vedoucí logistiky společnosti Sächsische Binnenhäfen Oberelbe GmbH, provozovatele z Alberthafenu.

Foto: Alberthafen

Denně se nyní vypravují dva vlaky, na konci příštího roku by to mělo být pět vlaků denně. Přístav zaměstnává v současnosti 1000 pracovníků, po zbudování železničního uzlu dá práci mnohonásobně většímu počtu zaměstnanců, především logistických specialistů.

Do rozšíření přístavu na železniční uzel jsou plánovány investice v řádu desítek milionů eur.

I tato realizace projektu naráží na problémy: ačkoliv má přístav dobrou železniční infrastrukturu, dopravcům chybí vagony i strojvůdci.

Jana Bartošová