Na části Pražského okruhu začala od pátku 5. července roční rekonstrukce. Jde o přibližně tříkilometrový úsek mezi Lochkovským tunelem a křižovatkou ve Slivenci. Na vytížené komunikaci, kterou projede podle Ředitelství silnic a dálnic České republiky (ŘSD) okolo 50 tisíc vozidel denně, dojde na obou jízdních pásech k výměně asfaltobetonového krytu vozovky za odolnější cementobetonový, v plánu je i rozšíření komunikace.
Podle informací ŘSD dojde nejdříve k rekonstrukci vozovky. Následně dojede rozšíření pravého jízdního pásu na šířku zpevnění 11,5 metru. „Což umožní v případě potřeby, například při rekonstrukcích, vedení dopravy v režimu dva plus dva jízdní pruhy,“ uvedlo ŘSD.
Součástí stavby bude také rozšíření připojovacího pruhu v mimoúrovňové křižovatce Slivenec, které usnadní nájezd vozidel od Barrandova. Stavbu má na starosti společnost Skanska, zhotoví ji za 238,4 milionu korun bez DPH.
![](https://ekonomickydenik.cz/app/uploads/2024/07/d0-13-16-km-mapa.jpg)
Diagnostický průzkum úseku Pražského okruhu podle ŘSD prokázal, že vozovka „vykazuje nehomogenní a místy sníženou únosnost“. Provoz přitom z poloviny tvoří nákladní a kamionová doprava.
„Z toho důvodu byla navržena oprava formou částečné rekonstrukce s pokládkou nové dostatečně únosné podkladní vrstvy a nového cementobetonového krytu tak, aby byla vybudována dostatečně únosná konstrukce vozovky pro dané dopravní zatížení,“ zmiňuje ŘSD.
Mohlo by vás zajímat
Uvedení celého opraveného úseku do plného provozu předpokládá ŘSD v červenci příštího roku s tím, že harmonogram počítá se zimní technologickou přestávkou.
Řidiči budou mít k dispozici po dobu rekonstrukce většinou dva pruhy v každém směru, výjimkou bude několik dnů, kdy budou dělníci chystat další etapu stavby a měnit dočasné dopravní značení. Rychlost na opravovaném úseku bude po dobu rekonstrukce snížena na 60 kilometrů za hodinu.
(teč)