Na části Pražského okruhu začala od pátku 5. července roční rekonstrukce. Jde o přibližně tříkilometrový úsek mezi Lochkovským tunelem a křižovatkou ve Slivenci. Na vytížené komunikaci, kterou projede podle Ředitelství silnic a dálnic České republiky (ŘSD) okolo 50 tisíc vozidel denně, dojde na obou jízdních pásech k výměně asfaltobetonového krytu vozovky za odolnější cementobetonový, v plánu je i rozšíření komunikace.
Podle informací ŘSD dojde nejdříve k rekonstrukci vozovky. Následně dojede rozšíření pravého jízdního pásu na šířku zpevnění 11,5 metru. „Což umožní v případě potřeby, například při rekonstrukcích, vedení dopravy v režimu dva plus dva jízdní pruhy,“ uvedlo ŘSD.
Součástí stavby bude také rozšíření připojovacího pruhu v mimoúrovňové křižovatce Slivenec, které usnadní nájezd vozidel od Barrandova. Stavbu má na starosti společnost Skanska, zhotoví ji za 238,4 milionu korun bez DPH.
Diagnostický průzkum úseku Pražského okruhu podle ŘSD prokázal, že vozovka „vykazuje nehomogenní a místy sníženou únosnost“. Provoz přitom z poloviny tvoří nákladní a kamionová doprava.
„Z toho důvodu byla navržena oprava formou částečné rekonstrukce s pokládkou nové dostatečně únosné podkladní vrstvy a nového cementobetonového krytu tak, aby byla vybudována dostatečně únosná konstrukce vozovky pro dané dopravní zatížení,“ zmiňuje ŘSD.
Uvedení celého opraveného úseku do plného provozu předpokládá ŘSD v červenci příštího roku s tím, že harmonogram počítá se zimní technologickou přestávkou.
Řidiči budou mít k dispozici po dobu rekonstrukce většinou dva pruhy v každém směru, výjimkou bude několik dnů, kdy budou dělníci chystat další etapu stavby a měnit dočasné dopravní značení. Rychlost na opravovaném úseku bude po dobu rekonstrukce snížena na 60 kilometrů za hodinu.
(teč)