Neděle, 19. září, 2021

Za poslední měsíc zmizelo z nabídky více než třicet tisíc ojetých aut. Jejich cena letí vzhůru

DALŠÍ ČLÁNKY AUTORA

Ve srovnání se srpnem loňského roku poklesla nabídka ojetých vozů o téměř 62 500 aut. Ve druhém prázdninovém měsíci tak na inzertních serverech ve střední Evropě ubylo téměř 32 500 ojetin. Jejich cena se zároveň za rok zvýšila o dvacet tisíc korun. Největší cenový nárůst je patrný v Maďarsku, kde střední hodnota ceny vzrostla v přepočtu o 22 556 korun. Hned za ním následuje Česká republika.

Výrazná poptávka a stále silnější tlaky na snižování emisí ženou ceny ojetých aut vzhůru. Střední hodnota ceny v České republice tak za poslední rok vzrostla o dvacet tisíc korun, od předcovidového roku 2019 dokonce o 26 tisíc. Vyplývá to z pravidelné analýzy trhu ojetých vozů, kterou pravidelně provádí společnost AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.

Největší propad v Maďarsku

Prodejní rekordy padaly v létě prakticky po celé střední Evropě. Skupina AURES Holdings prodala jen za prázdniny přes sedmnáct tisíc ojetých vozů.

„Největší propad v nabídce je patrný v Maďarsku, kde se nabídka v srpnu v předcovidovém roce 2019 pohybovala na úrovni 70 tisíc ojetin a dnes jich je méně než 49 tisíc, což je o skoro 30 procent méně. V Polsku je pokles nabídky pětadvacetiprocentní, na Slovensku se jedná o 17,5 procenta. Česká republika je na tom nejlépe. Propad nabídky v srpnu oproti roku 2019 je přibližně patnáctiprocentní a nabídka se pohybuje okolo 90 tisíc ojetých vozů,“ uvádí generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele sítí autocenter AAA AUTO Karolína Topolová.

Vývoj cen a počtu inzerovaných ojetých aut. Zdroj: AAA auto

Dodává, že takovou letní sezónu, která by se alespoň trochu blížila letošním prodejům, v téměř třicetileté historii nepamatuje. Je vidět, že zákazníci mají chuť obměňovat svůj vozový park a možná mají i obavy z blížící se elektrické budoucnosti.

Starší a ojetější auta v Polsku

Meziročně vzrostla střední hodnota ceny ve všech zemích Visegrádské čtyřky. Největší cenový nárůst je patrný v Maďarsku, kde střední hodnota ceny vzrostla v přepočtu o 22 556 korun. Následuje Česká republika s dvacetitisícovým nárůstem a Slovensko s 3 198 korun. Nejmenší rozdíl je v Polsku, kde to je pouhých 886 korun, ale auta jsou tu ještě starší a ojetější než jinde. 

Tomáš Rovný

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

FacebookTwitter