Přestože jsou práce na slovenské straně aktuálně přerušené kvůli záplavám, stavba cyklolávky přes řeku Moravu pokračuje a hotová má být na jaře roku 2022. Stavební práce nyní probíhají hlavně v Rakousku. Lávka přes řeku Moravu propojí mezinárodní trasu železné opony Eurovelo 13 s rakouskou cyklotrasou Kamp-Thaya-March.
Celkem 270 metrů dlouhý a čtyři metry široký most je společným projektem Bratislavského kraje a Spolkové republiky Dolní Rakousko v rámci programu spolupráce INTERREG V-A.
Druhá cyklolávka do Rakouska
Stavba cyklolávky začala v dubnu a po Cyklomostě Svobody to bude druhá cyklolávka, které Slovensko propojí s Rakouskem. „V podstatě zaokruhujeme dva cyklomosty, což bude ideální pro výlety. Okruh bude mít 21 kilometrů,“ říká župan Juraj Droba.
Konstrukce lávky bude zavěšená na ocelových pilířích. Návrh mostu je realizovaný jako pětipolová konstrukce s rozpětím hlavního pole osmdesát metrů a obou předpolí dva krát 25 metrů. Maximální výška pilířů je sedmnáct metrů a po dokončení zůstane minimální plavební výška sedm metrů.
Projedou i záchranáři
Cyklolávka je navržena tak, aby po ní mohly projíždět i záchranné složky. Slováci mají aktuálně vyvrtané základy pro piloty a hotová je i jejich nadzemní část.
Dohodu o výstavbě a údržbě lávky schválili zastupitelé Bratislavského kraje už v září roku 2019. Náklady na realizaci samotné lávky a dalších opatření představují téměř šest milionů eur. Bratislavský kraj se podílí na financování ve výši asi 110 tisíc eur.
Tomáš Rovný