INZERCE

Po Cyklomostě Svobody to bude druhá cyklolávka, které Slovensko propojí s Rakouskem. Foto: Bratislavský kraj

Z Vysokej pri Morave do Marcheggu na kole. Lávka, která je součástí cyklostezky „Železné opony“, má být hotová v příštím roce

Přestože jsou práce na slovenské straně aktuálně přerušené kvůli záplavám, stavba cyklolávky přes řeku Moravu pokračuje a hotová má být na jaře roku 2022. Stavební práce nyní probíhají hlavně v Rakousku. Lávka přes řeku Moravu propojí mezinárodní trasu železné opony Eurovelo 13 s rakouskou cyklotrasou Kamp-Thaya-March.

Celkem 270 metrů dlouhý a čtyři metry široký most je společným projektem Bratislavského kraje a Spolkové republiky Dolní Rakousko v rámci programu spolupráce INTERREG V-A. 

Foto: Bratislavský kraj

Druhá cyklolávka do Rakouska

Stavba cyklolávky začala v dubnu a po Cyklomostě Svobody to bude druhá cyklolávka, které Slovensko propojí s Rakouskem. „V podstatě zaokruhujeme dva cyklomosty, což bude ideální pro výlety. Okruh bude mít 21 kilometrů,“ říká župan Juraj Droba.

Foto: Bratislaský kraj

Konstrukce lávky bude zavěšená na ocelových pilířích. Návrh mostu je realizovaný jako pětipolová konstrukce s rozpětím hlavního pole osmdesát metrů a obou předpolí dva krát 25 metrů. Maximální výška pilířů je sedmnáct metrů a po dokončení zůstane minimální plavební výška sedm metrů.

Projedou i záchranáři

Cyklolávka je navržena tak, aby po ní mohly projíždět i záchranné složky. Slováci mají aktuálně vyvrtané základy pro piloty a hotová je i jejich nadzemní část.

Foto: Bratislavský kraj

Dohodu o výstavbě a údržbě lávky schválili zastupitelé Bratislavského kraje už v září roku 2019. Náklady na realizaci samotné lávky a dalších opatření představují téměř šest milionů eur. Bratislavský kraj se podílí na financování ve výši asi 110 tisíc eur.

Tomáš Rovný