Přestože jsou práce na slovenské straně aktuálně přerušené kvůli záplavám, stavba cyklolávky přes řeku Moravu pokračuje a hotová má být na jaře roku 2022. Stavební práce nyní probíhají hlavně v Rakousku. Lávka přes řeku Moravu propojí mezinárodní trasu železné opony Eurovelo 13 s rakouskou cyklotrasou Kamp-Thaya-March.
Celkem 270 metrů dlouhý a čtyři metry široký most je společným projektem Bratislavského kraje a Spolkové republiky Dolní Rakousko v rámci programu spolupráce INTERREG V-A.
![](https://ekonomickydenik.cz/wp-content/uploads/2021/07/snimka-obrazovky-2021-07-22-o190358-696x466-1.png)
Druhá cyklolávka do Rakouska
Stavba cyklolávky začala v dubnu a po Cyklomostě Svobody to bude druhá cyklolávka, které Slovensko propojí s Rakouskem. „V podstatě zaokruhujeme dva cyklomosty, což bude ideální pro výlety. Okruh bude mít 21 kilometrů,“ říká župan Juraj Droba.
![](https://ekonomickydenik.cz/wp-content/uploads/2021/07/snimka-obrazovky-2021-07-22-o184525.png)
Konstrukce lávky bude zavěšená na ocelových pilířích. Návrh mostu je realizovaný jako pětipolová konstrukce s rozpětím hlavního pole osmdesát metrů a obou předpolí dva krát 25 metrů. Maximální výška pilířů je sedmnáct metrů a po dokončení zůstane minimální plavební výška sedm metrů.
Projedou i záchranáři
Cyklolávka je navržena tak, aby po ní mohly projíždět i záchranné složky. Slováci mají aktuálně vyvrtané základy pro piloty a hotová je i jejich nadzemní část.
![](https://ekonomickydenik.cz/wp-content/uploads/2021/07/snimka-obrazovky-2021-07-22-o184532.png)
Dohodu o výstavbě a údržbě lávky schválili zastupitelé Bratislavského kraje už v září roku 2019. Náklady na realizaci samotné lávky a dalších opatření představují téměř šest milionů eur. Bratislavský kraj se podílí na financování ve výši asi 110 tisíc eur.
Tomáš Rovný