INZERCE

Z tureckého terminálu do Kolína dorazí vlak za čtyři dny. Foto: Mars Logistics

Z tureckého terminálu Halkali do Kolína za 96 hodin. Mars Logistics od června přidává novou linku do České republiky

Třikrát týdně z Turecka do České republiky a zpět. Turecká logistická společnost Mars Logistics od června zprovoznila novou intermodální linku. Kromě nižších emisí oxidu uhličitého je výhodou možnost bezpečné přepravy velkého množství nákladu za poměrně krátkou dobu. Investice tureckého dopravce v souvislosti s novou linkou dosáhly patnácti milionů eur. 

Nová služba má intermodální profil. K přepravě nákladů po železnici slouží 45stopé kontejnery a výměnné nástavby. Společnost mezi oběma destinacemi zajistí celkem šest týdenních zpátečních cest. 

Z Turecka do střední Evropy

Celková doba přepravy zabere čtyři dny a než se vlaky dostanou do kolínského terminálu, projedou přes Bulharsko, Srbsko, Maďarsko a Slovensko. Z České republiky je pak možné náklad distribuovat dále do Polska, Německa a na Slovensko.

Turecký terminál Halkali se nachází v evropské části Istanbulu. Společně s terminály Köseköy a Izmit zastává klíčovou úlohu ve spojení mezi Tureckem a vnitrozemskou Evropou. Je považován za nejdůležitější mezinárodní nákladní terminál v Turecku, který poskytuje skladování a skladovací zařízení.

Do přepravních a výměnných kontejnerů, které budou na nové lince využívány, vložila společnost Mars Logistics 15 milionů eur.

Šetrná přeprava nákladů

„Intermodální doprava, kterou jsme implementovali a úspěšně realizujeme, představuje dodávku zboží v optimálním čase. Preferujeme ji i kvůli možnosti snížení emisí oxidu uhličitého. Je bezpečná a množství přepravovaného nákladu je vysoké,“ říká člen představenstva Mars Logistics Gökşin Günhan.

Jeden z terminálů logististického dopravce Mars Logistics. Foto: Mars Logistics

Spojení Mars Logistics mezi Tureckém a střední Evropou není prvním. Společnost již provozuje intermodální dopravu mezi terminálem Halkali v Istanbulu a Duisburgem a mezi italským Terstem a Bettembourgem v Lucembursku.

„Vždy se snažíme posunout nabízené služby na vyšší úroveň a vyvíjíme nové služby šetrné k přírodě. Intermodální dopravu provozujeme už od roku 2012. Ve srovnání s tou silniční produkuje tato doprava výrazně méně emisí uhlíku. S našimi linkami Halkalı-Duisburg a Terst-Bettembourg zabraňujeme kácení v průměru 1,5 milionu stromů ročně,“ zdůrazňuje Gökşin Günhan.

Lucie Přinesdomová