INZERCE

Dozorčí rada Českých drah mění předsedu. Pavel Kysilka opouští post ze zdravotních důvodů. Foto: Ekonomický deník

Z Prahy směr Ostravsko více spojů a obnovené Pendolino. České dráhy posílí spojení

Od 7. května pojede na páteřní trase mezi Prahou, Pardubicemi, Olomoucí, Ostravou a Bohumínem ještě více spojů. Ve špičce budou moci cestující nově využít i dva obnovené páry vlaku SC Pendolino. V každém směru celkem pojedou tři tyto spoje. Společně s dalšími vlaky IC, EC a Ex České dráhy na této významné trase zajistí celkem jedenáct párů dálkových vlaků.

Termín obnovení dalších spojů na této lince bude záviset na vývoji epidemické situace a poptávky cestujících. V současné době využívá vlaky Českých drah v rámci České republiky zhruba 45 až 50 procent obvyklého počtu cestujících.

Pendolina a IC

Mezi Prahou a Ostravskem cestující mohou od 7. května nově využít následující vlaky SC Pendolino a IC, které rozšíří kapacitu v době přepravní špičky:

  • SC 243 (Praha hl. n. 15:12 – Bohumín 18:41),
  • SC 504 (Ostrava hl. n. 15:07 – Praha hl. n. 18:27, pokračuje dále jako IC do Karlových Varů),
  • SC 512 (Bohumín 6:58 – Praha hl. n. 10:27, pokračuje jako IC do Františkových Lázní),
  • vlak 509 (Praha hl. n. 13:12 – Ostrava hl.n. 16:35), tento spoj pojede v kategorii IC s povinnou rezervací místa k sezení (spoj zajistí náhradní souprava),
  • vlak 515 (Františkovy Lázně 14:27 – Praha hl. n. 17:21 / Praha hl. n. 17:42 – Bohumín 21:15), který dosud jezdil v kategorii IC a v Praze hl. n. bylo nutné přestoupit do náhradní soupravy, od 7. května 2021 znovu zajistí v celé trase souprava Pendolino (tj. v úseku Praha hl. n. – Bohumín pojede v kategorii SC). V Praze hl. n. tak odpadne přestup.

Kromě těchto vlaků budou v provozu i další spoje, které jezdí i v současnosti. Tedy pár vlaků SC 240/241 Pendolino Košičan (Praha – Košice a zpět) a spoje 515, 516 a 517 (Praha – Bohumín a zpět) jedoucí v kategorii IC s povinnou rezervací místa k sezení.

Servis a preventivní prohlídky

Jednotky Pendolino byly v provozu i v období pandemie, nicméně v omezeném režimu. Během loňského podzimu i letošní zimy a jara pravidelně vozil cestující pár vlaků SC Pendolino mezi Prahou, Ostravou a Košicemi a další pár vlaků IC Pendolino zajišťoval spojení mezi Prahou, Plzní a Karlovými Vary. V provozu byl také třetí pár Pendolin mezi Prahou, Plzní a Františkovými Lázněmi, který však několik týdnů v letošním roce jezdil jen o víkendech.

České dráhy posílí spoje mezi Prahou a Ostravskem. Foto: Ekonomický deník

Omezený provoz České dráhy využily k preventivním prohlídkám a servisním úkonům, které vyžadují delší časovou náročnost. Šlo například o kompletní výměnu mezivozových datových kabelů, preventivní výměnu dvojkolí, zostřené prohlídky nástupních dveří a další.

Tyto vlaky jsou totiž v běžném provozu značně vytížené. Denně je obvykle nasazováno šest ze sedmi souprav a každá z nich v průměru najezdí více než 1100 kilometrů za jeden den. Obdobný rozsah údržby byl prováděn například i u jednotek railjet a dalších vlaků napříč celou flotilou Český drah, kterou aktuálně tvoří více než čtyři tisíce vozidel.

Tomáš Rovný