INZERCE

Hudba budoucnosti nebo realita? Správa železnic slibuje síť rychlovaků do roku 2035. Výraznou podporu mají i od ministra dopravy Martina Kupky. Foto: Správa železnic

Z Prahy do Mostu a Loun za 40 minut? Správa železnic podepsala s městy společné komuniké

Zkrátit dvouhodinovou cestu na pouhých 40 minut by měla umožnit
vysokorychlostní trať Poohří, kterou Správa železnic připravuje jako odbočnou trať z hlavního ramene Praha – Ústí nad Labem – Drážďany. Vycházet bude z úseku VRT Podřipsko, který spojí hlavní město s Lovosicemi. Nová trať výrazně zkrátí jízdní doby mezi Prahou a severozápadními Čechy.

Správa železnic představila na dalším jednání se zástupci Mostu a Loun přípravu úseku vysokorychlostní železnice VRT Poohří. Strany se dohodly na vzájemné spolupráci a výměně informací o přípravě projektu.

„Jsem velmi spokojen s dosavadním průběhem příprav vysokorychlostní tratě Poohří ze strany Správy železnic. Společně se zástupci Správy železnic a vedením města Louny jsme se dohodli na seznámení okolních obcí se stavem rozpracovanosti příprav, abychom tak předešli sporům, které se v souvislosti postupem příprav projektu mohou objevit“, říká primátor Mostu Jan Paparega.

Vysokorychlostní tratě = rozvoj celého regionu

Nové železnice by měly výrazně přispět k celospolečenskému rozvoji regionu. Mohou například přitáhnout nové investory, kteří vytvoří další pracovní příležitosti. „VRT ve Velké Británii, Francii nebo také v Rakousku pomohly zásadně zvýšit konkurenceschopnost tamních regionů. Mostecko bude mít díky dobré dostupnosti hlavního města významný potenciál v mnoha oblastech“, odkazuje na zahraniční zkušenosti ředitel Odboru přípravy vysokorychlostních tratí Martin Švehlík.

Díky propojením železničních sítí budou moci vysokorychlostní vlaky obsluhovat také Karlovarsko, které bude rovněž čerpat benefity z provozu rychlých spojů.

VRT Poohří zahájí provoz v roce 2035

Správa železnic při přípravě VRT naplňuje úkoly vyplývající z vládního Programu rozvoje Rychlých železničních spojení v ČR. Všechny kroky tak směřuje k samotné realizaci sítě vysokorychlostních železnic, přičemž klíčovými partnery přípravy jsou právě samosprávy.

Schéma VRT Poohří. Zdroj: Správa železnic

„Jak je vidět ve srovnatelných regionech v zahraničí, rychlé vlakové spojení s metropolí může být obrovskou příležitostí nejen pro Louny, ale i pro celý region. Jsem rád, že samosprávy a Správa železnic chtějí spolupracovat,“ poznamenává Pavel Janda, starosta města Louny.

Provoz na VRT Poohří by měl být zahájen kolem roku 2035. Podrobnosti o přípravě vysokorychlostních tratí naleznete na www.spravazeleznic.cz/vrt.

Jana Bartošová