Na trati mezi Pardubicemi-Rosicemi nad Labem a Stéblovou finišuje
další významná fáze její modernizace. Stavbaři dnes odpoledne
předají do užívání nově vybudovanou traťovou kolej. Vlaky díky tomu
budou od poloviny listopadu jezdit ve dvoukolejném provozu.
Práce za téměř 2,7 miliardy koru)§budou dokončeny v příštím roce.
Železniční stanice Pardubice-Rosice nad Labem prošla úpravou kolejových rozvětvení pro napojení dvoukolejných traťových úseků. Vznikla i nová nástupiště. K nim cestující začnou využívat mimoúrovňový přístup nově vybudovaným podchodem.
Původní kolej dříve jednokolejného úseku o délce 7,5 km prošla kompletní rekonstrukcí již během čtyřměsíční výluky na přelomu letošního jara a léta. Na trati mezi Pardubicemi a Stéblovou proběhla obnova trakčního vedení a mostních objektů.
Po rekonstrukci stanice Stéblová je dokončená už i výstavba zcela nové zastávky Stéblová obec. „Vznikla u železničního přejezdu a místním výrazně zkrátí docházkovou vzdálenost na vlak. Do provozu ji uvedeme společně s prosincovou změnou jízdního řádu,“ poznamenává
náměstek Stavební správy východ Správy železnic Radomil Novák.
Vlaky budou jezdit až 160 km/h
Modernizace přispěje i ke zvýšení traťové rychlosti. Po zprovoznění zabezpečovacího systému ETCS budou moci vlaky v úseku jezdit rychlostí až 160 kilometrů za hodinu.
Další zrychlení přinese zprovoznění dvoukolejného mostu přes Labe mezi pardubickým a rosickým nádražím. „Na obou březích pracujeme na opěrách a pilířích, vyrábíme a navážíme novou nosnou ocelovou konstrukci, kterou v příštím roce vysuneme nad řeku,“ říká projektový manažer Jan Mitlöhner.
Jana Bartošová