Vlakové soupravy push-pull pro regionální dopravu mohou jet až 160kilometrovou rychlostí. Částečně jsou nízkopodlažní a umožňují bezbariérový nástup z nástupišť s výškou 550 milimetrů. Řídící mikroprocesorový systém umožňuje ovládat soupravu z kabiny řídícího vozu nebo lokomotivy jedním strojvedoucím bez přítomnosti další osoby. Souprava je vybavena informačním systémem, Wi-Fi nebo novým systémem ETCS.
Nové vlaky zajistí regionální dopravu v Moravskoslezském kraji na trati Ostrava – Frenštát pod Radhoštěm. Celková hodnota kontraktu mezi konsorciem Škoda Transportation a Škoda Vagonda a Českými drahami na dodávku pěti souprav včetně dodávky náhradních dílů představuje zhruba jednu miliardu korun.
Soupravy push-pull jsou netrakční vozy tažené nebo tlačené lokomotivou. K dispozici je klimatizace a ve druhé třídě pohodlná sedadla. Součástí vozů je i malý oddíl s první třídou. Souprava umožňuje převoz až třiceti jízdních kol, kočárků, lyží, stejně jako přepravu objemných zavazadel. Výhodou vozů je také snadná změna trakce.
V soupravě je pět WC, z toho jedno je určené pro osoby na vozíčku. Zároveň je uzpůsobena pro dopravu nevidomých cestujících a umožňuje přepravu až čtyř invalidních osob na vozíčku s doprovodem.
Soupravy plně odpovídají západoevropským standardům a vycházejí z koncepce vozů, které Škodovka dodává pro německé Deutsche Bahn.
V základní sestavě budou třívozové soupravy. Ty jsou složeny ze dvou vložených a jednoho řídícího vozu s celkovou kapacitou až 356 míst k sezení.
Škoda Transportation na soupravy poskytne nadstandardní záruku v délce pěti let od dodání do provozu.
Tomáš Rovný