Švédský výrobce nákladních automobilů snižuje emise CO2 při výrobě svých produktů tím, že používá ocel bez fosilních paliv. Společnost Volvo Trucks nyní dodala na trh první e-nákladní automobil, u kterého byla na rám podvozku použita ocel bez fosilních paliv. Společnost to oznámila ve své zprávě.
Společnost Volvo Trucks již nějakou dobu používá při výrobě ocel bez fosilních paliv. Nyní výrobce dodal zákazníkům první elektrický nákladní automobil s ocelí bez fosilních paliv. Společnost se vidí ve vedoucí roli na trhu s e-náklaďáky, vyráběnými šetrným procesem. Volvo je vůbec prvním výrobcem nákladních automobilů, který začal pro své vozy používat ocel bez fosilních paliv.
V září také Volvo jako jedno z prvních zahájilo sériovou výrobu těžkých elektrických nákladních vozidel s celkovou tažnou hmotností 44 tun.
„Naše cesta k nulovým čistým emisím zahrnuje eliminaci používání fosilních paliv v našich vozidlech během provozu a časem úplné nahrazení materiálu v našich nákladních vozidlech alternativami bez fosilních paliv a recyklovanými materiály,“ uvedla senior viceprezidentka produktového managementu společnosti Volvo Trucks Jessica Sandströmová.
Ocel bez fosilních zdrojů vyrábí švédská ocelárna SSAB pomocí zcela nové technologie založené na elektřině a vodíku bez fosilních zdrojů. Výsledkem je výrazně nižší dopad na klima a důležitý krok směrem k hodnotovému řetězci s nulovými čistými emisemi, uvádí Volvo. Mezi zákazníky, kteří budou v některých svých elektrických kamionech používat ocel bez fosilních paliv, patří společnosti Amazon a DFDS a prostřednictvím dopravní společnosti Simon Loos také Unilever.
Mohlo by vás zajímat
„Ve společnosti Amazon jsme na cestě k tomu, aby všechny naše provozy byly do roku 2040 CO2 neutrální. Potřebujeme partnery, jako je Volvo, kteří nám pomohou tento přechod uskutečnit,“ říká viceprezident pro dopravní služby v Evropě ve společnosti Amazon Andreas Marschner.
„Společnost DFDS se zavázala k ekologickému přechodu a k poskytování ekologičtějších dopravních a logistických řešení. Každý krok v ekologické transformaci logistiky nás přibližuje k bezuhlíkové společnosti. Proto nás těší, že některé z našich nových elektrických nákladních vozů, které budou brzy dodány, jsou rovněž vyrobeny z oceli bez fosilních paliv,“ doplňuje Niklas Andersson z logistické divize DFDS.
První ocel vyrobená z vodíku byla použita na rám podvozku elektrického nákladního automobilu, který je páteří vozidla a na němž jsou namontovány všechny ostatní hlavní komponenty. S rostoucí dostupností oceli bez fosilních paliv se bude používat i v dalších částech nákladních vozidel.
V podstatě tak 90 procent nákladního vozidla Volvo lze recyklovat. Přibližně 30 procent materiálů v novém nákladním vozidle Volvo již pochází z recyklovaných materiálů. Podle výrobce bude bezfosilní ocel důležitým doplňkem tradiční a recyklované oceli používané v nákladních vozidlech Volvo.
Společnost Volvo Trucks se zavázala k Pařížské dohodě o klimatu a chce dosáhnout nulových čistých emisí skleníkových plynů v celém hodnotovém řetězci nejpozději do roku 2040.
(nik)