INZERCE

Slovenská pobočka je odrazovým můstkem pro expanzi na evropský trh a firma počítá s rozšiřováním i na další trhy. Foto: Pixabay

Výzkumný ústav železniční expanduje na Slovensko. Nabídne služby posuzování interoperability

V rámci své dlouhodobé strategie dokončil Výzkumný ústav železniční (VUZ) vstup na slovenský trh prostřednictvím své stoprocentně dceřiné společnosti VUZ Slovakia. Ta bude slovenským klientům poskytovat zejména služby „NoBo“, tedy posuzování interoperability. Řízením rozvoje VUZ Slovakia a jejím jednatelem byl jmenován technický ředitel a člen představenstva VUZ Ondřej Fanta.

VUZ vznikl před padesáti lety oddělením od tehdejšího Výzkumného ústavu dopravného v Žilině jako subjekt, jehož primárním cílem bylo provozování Zkušebního centra ve Velimi. Nicméně za posledních patnácti let společnost prošla poměrně dynamickým rozvojem zejména v oblasti posuzování železničních kolejových vozidel a infrastruktury.

„Slovenský trh pro nás po celou dobu byl a nadále i je přirozeným trhem. Naše společnost dozrála do bodu, kdy jedním z pilířů naší strategie je postupná expanze na zahraniční trhy a rozvoj služeb mimo ZC Velim. Cílem naší slovenské dceřiné společnosti VUZ Slovakia je – mimo obchodní zastoupení – přinést našim slovenským zákazníkům vysoce specializované služby autorizované osoby ve stejně vysoké kvalitě, jakou poskytujeme zákazníkům v Česku. Otevření naší pobočky na Slovensku vnímáme tak, že se vracíme domů,“ říká Generální ředitel VUZ Martin Bělčík.

Řízením rozvoje VUZ Slovakia a jejím jednatelem byl jmenován technický ředitel a člen představenstva VUZ Ondřej Fanta. Podle ně má VUZ Slovakia slovenským zákazníkům nabídnout kvalitnější služby.

„Chceme být našim zákazníkům blíže a věnovat místní železniční infrastruktuře ještě větší pozornost než dnes. Zásadně nepracujeme pouze od stolu a bližší dojezdová vzdálenost na posuzované stavby zvýší naši konkurenceschopnost. V oblasti vozidel pak chceme nabídnout plnohodnotné podklady pro schválení pro provoz v České republice i na Slovensku tak, jak tomu bylo před IV. železničním balíčkem. Brzy tedy rozšíříme naše služby i o takzvané DeBo pro Slovenskou republiku. Rovněž věříme, že naše bohaté zkušenosti s ETCS budou uplatnitelné i na slovenské železnici,“ uvádí Ondřej Fanta.

Doplňuje, že slovenská pobočka je odrazovým můstkem pro expanzi na evropský trh a firma počítá s rozšiřováním i na další trhy. VUZ se brzy zařadí po bok známých evropských „značek“ jako je TÜV či SGS.

VUZ je společností specializovanou na poskytování odborných služeb a komplexních řešení v oblasti posuzování, certifikace a zkušebnictví železničních vozidel, železničních systémů a drážní dopravy. Zároveň je autorizovanou osobou č. AO 258 a oznámeným subjektem č. 1714 posuzujícím strukturální subsystémy Infrastruktura, Energie, Kolejová vozidla, Traťové i palubní řízení a zabezpečení, a to včetně příslušných prvků interoperability v železničním systému Evropské unie. 

K zákazníkům firmy patří výrobci kolejových vozidel a komponentů pro železniční systémy a drážní dopravu, vlastníci železniční infrastruktury, provozovatelé dráhy i drážní dopravy, státní orgány a instituce, a to jak v tuzemsku, tak v zahraničí.

(ede)