INZERCE

DAKO-CZ vyrábí brzdové komponenty pro železniční vagony. Foto: DAKO-CZ

Výrobce vlakových brzd DAKO-CZ navázal na Rail Business Days řadu nových obchodních kontaktů. Poohlíží se po Kanadě

V Trojhalí Karolina v Ostravě se před nedávnem uskutečnily Rail Business Days. Své místo na této akci měla také společnost DAKO-CZ z východočeské Třemošnice. Jediný český výrobce brzdových systémů a komponentů pro kolejová vozidla využil třídenního setkání firem působících v železničním byznysu k setkání se stávajícími zákazníky i k navázání nových kontaktů, jak uvedl výrobce. Z tohoto pohledu byla velmi významná delegace z Kanady. Setkání s ní se uskutečnilo pod záštitou ACRI, asociace sdružující podniky českého železničního průmyslu.

DAKO-CZ na svém stánku v rámci Rail Business Days ve dnech od 5. do 7. června představilo v podobě 3D modelů své produktové portfolio. Konkrétně šlo například o brzdové jednotky pro osobní vozy, nákladní vagóny, tramvaje a soupravy metra. Celá prezentace se nesla v duchu motta společnosti We Brake Green, protože DAKO-CZ se soustředí na vývoj a výrobu brzdových systémů a komponent šetrných k životnímu prostředí. Na stánku firmy nechyběla ani prezentace opravných sad na rozváděče a prezentace servisního střediska v Mostě, nové dceřiné společnosti DAKO-CZ.

„O naši expozici byl na Rail Business Days již tradičně velký zájem. Využili jsme této příležitosti prezentovat naše produkty a řešení jak stávajícím zákazníkům, tak zástupcům odborné i laické veřejnosti. Velice bohatá byla možnost vést jednání se zástupci různých zahraničních společností a potenciálních zákazníků. Věřím, že na základě jednání se nám podaří do budoucna získat nové obchodní příležitosti,“ uvedl technický ředitel DAKO-CZ Miroslav Táborský.

Na Rail Business Days se zástupci DAKO-CZ tradičně setkávají se strategickými obchodními partnery z České republiky a Slovenska. Letos se uskutečnila jednání se zástupci českých i zahraničních dopravních podniků. Potvrdil se při nich, mimo jiné, rostoucí zájem o elektromechanický brzdový systém, jehož je DAKO-CZ autorem. Ve své nejnovější generaci je implementován například v tramvajích společnosti Modertrans v Polsku. Tento typ brzdové jednotky, který nevyužívá olejové hospodářství a je tedy šetrný k životnímu prostředí, bude nově použit u tramvají určených pro německý Woltersdorf ležící na předměstí Berlína nebo pro lotyšské město Daugapils. Zájem o něj projevují i zákazníci z Česka.

Na Rail Business Days se uskutečnila také jednání se zástupci dalších zahraničních společností. Prostřednictvím Velvyslanectví Rakouské republiky se například na stánku DAKO-CZ uskutečnily schůzky se zástupci rakouských společností působících v oboru. Další obchodní jednání se uskutečnila se zákazníky z Alžírska, Slovinska, Polska a Litvy.

„Velmi zajímavé bylo setkání s delegací z Kanady, jež se uskutečnilo pod záštitou Marie Vopálenské z ACRI a které zorganizoval Jan Kubačka, velvyslanecký rada z Velvyslanectví České republiky v Kanadě. Podařilo se mu sestavit delegaci, která byla tvořena zástupci tří dopravních podniků z Calgary, Toronta (TTC) a Vancouveru (Thanslink) a jednoho konkrétního projektu MHD: nové trasy metra/tramvají Finch West v Torontu. Součástí delegace byl též pracovník IT/kybernetické bezpečnosti a zástupci kanadské železniční asociace TRACCS,“ doplnila Jana Kavalír, manažerka marketingu.

Mezinárodní železniční veletrh Rail Business Days přilákal celkem 8 043 návštěvníků. Těm se představilo více než 110 vystavovatelů z celkem čtrnácti zemí, na kolejové ploše bylo prezentováno třináct exponátů a v rámci veletrhu proběhly také tři světové premiéry.

Akce byla podpořena Moravskoslezským krajem, záštitu nad ním převzaly ministerstvo dopravy, ministerstvo průmyslu a obchodu a další instituce. Další ročníku Rail Business Days se v Ostravě uskuteční od 11. do 13. června 2024.

Společnost DAKO-CZ. Foto: DAKO-CZ

Společnost DAKO-CZ je předním výrobcem pneumatických, elektromechanických, elektromagnetických a hydraulických brzdových systémů pro kolejová vozidla s 207letou tradicí. Firma s ročními tržbami okolo 92 milionů eur, na kterých se ze 74 procent podílí zahraniční zakázky, sídlí v Třemošnici ve východních Čechách. Vlastníkem společnosti je skupina Czechoslovak Group českého podnikatele Michala Strnada.

DAKO-CZ dodává brzdové systémy a komponenty pro nákladní vagóny a osobní vozy, příměstské jednotky, lokomotivy, soupravy metra i tramvaje. Kromě společností Stadler Rail Group, Tatravagónka Poprad, Siemens Mobility patří mezi významné odběratele produktů společnosti DAKO-CZ například též Škoda Group a.s. či České Dráhy. Kolejová vozidla s brzdovými systémy či komponenty DAKO jsou provozována nejen v Evropě, ale také například v Číně, Indii, Malajsii, Indonésii, Alžírsku a Saudské Arábii, kde spolupracuje se světovými výrobci kolejových vozidel a provozovateli kolejové dopravy. Společnost má vlastní vývoj, disponuje moderní zkušební laboratoří a konstrukčním pracovištěm. DAKO-CZ se kromě vývoje a výroby brzdových systémů a komponentů věnuje i jejich následnému servisu.

(rov)