INZERCE

Údržba tratí, Správa železnic. Foto: Ministerstvo dopravy

Výluky mezi Smíchovem a Radotínem končí. Práce na železniční trati z Prahy do Černošic jsou ve finále

Optimalizace trati ze stanice Praha-Smíchov do Černošic se blíží ke svému konci. Od 1. července začne fungovat železniční zastávka ve Velké Chuchli v nové poloze, skončí také výluky mezi Radotínem a Smíchovem. V příštím roce začnou práce mezi Karlštejnem a Berounem, kde vznikne nejdelší železniční tunel v délce téměř 30 kilometrů. Ten výrazně zkrátí dobu jízdy na trase Praha-Plzeň-Mnichov.

V současné době probíhají práce na železničním svršku na 1. koleji odbočka Barrandov – Praha-Radotín a 3. koleji odbočka Tunel – Praha-Radotín. V podchodu pro pěší do ulice Na Betonce v Praze Radotíně dělníci pokládají obklady, dlažbu a zavádějí elektroinstalaci. Pokračuje výstavba trakční měnírny v Chuchli. Na zastávce Praha-Velká Chuchle probíhá výstavba 1. nástupiště.

„Všem cestujícím, kterým stavba komplikuje každodenní dojíždění do práce, do školy a domů, děkuji za jejich trpělivost. Stavba se už přehoupla do finální fáze. Aktuálně probíhá výstavba nástupiště ve Velké Chuchli, který bude otevřen v červenci, dodělává se podchod v Radotíně a chystá se výstavba nové nádražní budovy,“ řekl při kontrolním dni na stavbě ministr dopravy Martin Kupka.

Další modernizace trati


V příštím roce by měla ve Velké Chuchli začít stavba nového nadjezdu nad železniční tratí, nahradí tak velmi vytížený železniční přejezd. Stavba za 420 milionů korun je nyní ve fázi výkupu pozemků. V druhé půlce roku pak začne stavba nové výpravní budovy s halou pro cestující.

Vizualizace budoucího nadjezdu nad Chuchlí. Foto: Ministerstvo dopravy

Po dokončení optimalizace trati do Černošic začnou v příštím roce práce mezi Karlštejnem a Berounem. Součástí zakázky za 1,6 miliardy korun bude také kompletní rekonstrukce železniční zastávky Srbsko. Stavba potrvá dva roky. Následovat bude v roce 2024 optimalizace trati odbočka Berounka až Karlštejn. Stavba za osm miliard korun začne mostem přes Berounku v Černošicích, pokračovat bude do Všenor, Dobřichovic, Řevnice, Zadní Třebáně a skončí v Karlštejně. Obsahovat bude několik nových mimoúrovňových křížení a podchodů.

Tachlovický tunel zkrátí cestu z Prahy do Berouna i Plzně

Mapa znázorňuje výstavbu nové železniční trati Praha-Beroun. Foto: Správa železnic

Novostavba trati Praha-Smíchov – Beroun má začít v roce 2028, vzniknout má 24,7 kilometru dlouhý Tachlovický tunel, který je navržen jako dvojice jednokolejných tunelů.
Z tunelu je navržena odbočka na Branický most ve směru Praha-Krč a na druhé straně sjezd do stanice Beroun, neboť na přímou trasu tunelu má dále navázat nová vysokorychlostní trať ve směru do Plzně.

Hlavní výhodou nového tunelu do Berouna bude zrychlení a zkvalitnění mezinárodní dopravy na rameni Praha – Plzeň – Nürnberg/München a samozřejmě zrychlení a zkvalitnění vnitrostátní dopravy v úseku Praha – Plzeň.

Jana Bartošová