Německý výrobce uzenin Volkswagen dosáhl pozoruhodného milníku, když loni prodal 8552 milionu kusů klobás s obsahem koření kari. O téměř 200 000 kusů tak překonal svůj rekord z roku předcházejícího.
Koncern loni prodal téměř tolik currywurstů jako automobilů. Na rozdíl od klobás však prodej automobilů všech značek loni koncernu klesl o 2,3 procenta na 9,03 milionu. Ve srovnání se všemi značkami koncernu je currywurst dokonce neprodávanějším produktem. Aut největší značky koncernu VW se loni prodalo zhruba 5,2 milionu.
Podnik připisuje rekordní zájem novým variantám, jako je varianta hotdog, uvedená na trh v roce 2021. Té se loni prodalo 2,18 milionu kusů, zatímco klasického currywurstu se prodalo 6,317 milionu kusů. Další varianty by měly následovat.
Generální ředitel firmy Gunnar Kilian oznámil pokoření osmiapůlmilionové hranice ve zprávě na sociální síti LinkedIn, nesené v patřičně oslavném tónu. Plných šest z jejích třinácti vět končilo vykřičníkem a stejný počet obsahoval emoji vyjadřujícími různý stupeň nadšení.
Mohlo by vás zajímat
CEO nezapomněl ani zmínit odkaz minulosti. „Volkswagen znamená inovace – na dvou, čtyřech i více kolech, a ano – také na talíři!“ připomněl dřívější doby, v nichž si firma zakládala na prodeji automobilů. Zmínka o inovacích může mimo jiné připomínat tvůrčí softwarová vylepšení, jejichž pomocí firma dokázala po jistou dobu zvládat rostoucí regulatorní zátěž.
Firemní currywurst byl zaveden v roce 1973 a je k dostání také v mnoha supermarketech v Dolním Sasku. Vyrábí se v řeznictví, které je součástí závodu Volkswagen Service Factory a má dokonce vlastní katalogové číslo dílu, které se v automobilovém průmyslu přiřazuje každému dílu, aby bylo možné jej přesně identifikovat. V případě currywurstu je to 199 398 500 A.
„Neusínáme však na vavřínech: Naše další currywurstová revoluce je již v plném proudu!“ oznámil Kilian. „Currywurst od Volkswagenu už není jen svačinka – je to kult! Jeho vlastní originální číslo dílu a status mezinárodního bestselleru to dokazují více než jasně.“
Spekulace o tom, že by se Volkswagen mohl nadále jmenovat Volkswurst, aniž by musel měnit logo a populární zkratku VW (jež tvoří název celého koncernu, jehož součástí je značka Volkswagen), se redakci Ekonomického deníku nepodařilo ověřit.