Září se pro amerického výrobce elektromobilů stalo průlomovým měsícem na německém trhu. Tesle se poprvé podařilo předstihnout Volkswagen na jeho domácím trhu. Dosud bylo nemyslitelné nejen to, že by se elektrický model dostal na první místo statistik, ale také to, že by Tesla porazila německou konkurenci na domácím trhu.
Zjištěná data svědčí nejen o úspěchu společnosti Tesla, ale také o hlubokých změnách na německém automobilovém trhu, komentuje server welt.de.
Dosud bylo nemyslitelné nejen to, že by se elektrický model dostal na první místo statistik, ale také to, že by Tesla porazila německou konkurenci na domácím trhu. Přesto se to stalo.
Podle aktuálních statistik německého Spolkového úřadu pro automobilovou dopravu (KBA) bylo v září letošního roku zaregistrováno celkem 9 846 vozů Tesla Model Y. Na druhém místě v této statistice je Volkswagen Golf s výsledkem 7 095 kusů.
Dobrého výsledku dosáhla také Tesla Model 3, která se s 3 878 nově registrovanými vozy dostala do první desítky statistik KBA. To jej řadí na osmé místo hned za Opel Corsa (4 139 kusů). Německá láska k modelu Y může být důsledkem zahájení výroby těchto vozů v Grünheide u Berlína. Doposud se vozy dovážely lodí z továrny v Šanghaji ve velkých konsolidovaných zásilkách. Podle společnosti Tesla se v braniborském závodě v současné době vyrábí více než 2 000 vozů týdně a do konce roku se očekává zvýšení výroby na 5 000 vozů týdně.
Na německém trhu vykázala v září nárůst prodejů většina automobilových značek. Z německých značek se tak nejvíce chlubí Audi (+71,8 %), Mercedes (+46,1 %), VW (+30,2 %), Ford (+21,7 %), Mini (+19,0 %) a Porsche (+15,3 %). Dvouciferný pokles zaznamenaly pouze dvě německé značky – Smart (-83,1 %) a Opel (-15,5 %). Značkou s nejvyšším podílem na trhu byl Volkswagen s 18,0 %. Mezi dovozci dosáhl nejvyššího růstu Polestar (+114,5 %), následovaný značkami Tesla (+73,7 %), Dacia (+71,9 %) a DS (+64,8 %). Dvouciferného růstu registrací dosáhly také značky Škoda (+53,4 %), Land Rover (+48,0 %), Alfa Romeo (+45,8 %) a Peugeot (+19,8 %). Dvouciferný pokles na nedomácím trhu zaznamenaly značky Suzuki (-55,9 %), Mitsubishi (-41,3 %), Lexus (-40,8 %), Jeep (-33,2 %), Subaru (-30,8 %), Renault (-30,3 %), Volvo (-27,9 %), Honda (-22,9 %) a Hyundai (-11,9 %).
(nik)