INZERCE

Koncept městského crossoveru od VW ID- Life. Foto: Volkswagen Newsroom

Volkswagen představil malý elektromobil ID.Life. Koupit půjde za půl milionu

O novém a cenově dostupném elektromobilu do města, který by nahradil ukončený projekt e-Up!, se mluví v koncernu Volkswagen už delší dobu. Dnes německý koncern na veletrhu mobility IAA v Mnichově oficiálně představil koncept městského elektromobilu s prozatímním jménem ID.Life. Městský crossover se zajímavými vychytávkami by se mohl začít prodávat v roce 2025.

Německá automobilka Volkswagen dnes na veletrhu mobility IAA v Mnichově představila podobu malého elektromobilu ID.Life.

Vůz by se měl podle předpokladů německého výrobce začít prodávat v roce 2025. Cena zní lákavě, 20 tisíc eur, tedy cirka 510 tisíc korun.

Koncern VW oznámil, že nový vůz by měl zpřístupnit elektromobilitu širší skupině motoristů. Vizí Volkswagenu je vystřídat amerického konkurenta Tesla na pozici největšího výrobce elektromobilů na světě.

Prezentace konceptu nového vozu se uskutečnila v rámci novinářského dne před úterním otevřením mnichovského autosalonu.

Nový automobil by měla vyrábět španělská divize VW Seat, je podobně velký jako model Volkswagen Polo.

„ID.Life je naší vizí plně elektrické městské mobility nové generace,“ uvedl k prezentaci ID.Life šéf značky Volkswagen Ralf Brandstätter.

ID.Life by se měl zařadit pod současné ID.3 s využitím zkrácené platformy MEB pro nové městské elektromobily koncernu VW. Novinku si VW představuje s jedním elektromotorem o výkonu 172 kW (234 koní) na přední nápravě a baterií o kapacitě 57 kWh pro dojezd až 400 km.

Karoserie ID.Life má prvky městských crossoverů s markantními blatníky a vyšší světlou výškou. Kufr vzadu má základní objem 225 litrů.

V představeném konceptu lze sklopit a odsunout dozadu přední sedačky kvůli vytvoření pohovky. Cestující si mohou pustit projektorem nebo si zapařit na herní konzoli, protože před čelním sklem je vysunovací plátno.

Palubní deska je jednoduchá, bez zabudovaného infotainmentu, který zajistí šoférův smartphone, nechybí head-up displej.

Střecha by měla být odnímatelná, zpětná zrcadla nahradí výsuvné kamery z blatníků vozu.

Část vozu je vyrobena ze recyklovaných PET lahví. K výrobě pneumatik používá společnost Continental přírodní kaučuk či kukuřičné slupky.

Volkswagen chce do roku 2030 zvýšit podíl vozů s plně elektrickým pohonem na celkovém prodeji automobilů na minimálně sedmdesát procent v Evropě a minimálně padesát procent v Severní Americe a Číně, oznámila agentura Reuters.

Tomáš Rovný