Německá automobilka Volkswagen a americký Rivian začnou na konci roku testovat první vozy vzniklé jejich rok trvající spoluprací. Společný vývoj má Volkswagenu pomoci dohnat technologické zpoždění, zejména v oblasti elektronické architektury. Koncern uvedl, že technologie připravovaná pro nové elektromobily by mohla být později využitelná i ve vozech se spalovacím motorem. Informovaly o tom agentury DPA a Reuters.
Kontext českého trhu: Volkswagen zaostává za hlavními konkurenty
Na českém trhu patří Volkswagen dlouhodobě mezi nejprodávanější automobilky, přesto ztrácí na lídry. V roce 2024 bylo v Česku registrováno 15 555 nových osobních vozů VW (podíl přibližně 6,7 %). Domácí Škoda dosáhla 78 097 registrací (33,7 %), výrazně silnější pozici mají i Hyundai či Toyota.
Tento obraz ilustruje, proč se Volkswagen snaží urychlit vývoj nové elektronické architektury a vyrovnat krok s rychleji inovujícími konkurenty.
Nová architektura se propojí s komponenty koncernu VW
Součástí projektu je propojení řídicích jednotek vyvíjených Rivianem s komponenty koncernu VW. Podnik RV Tech plánuje technologii v budoucnu nabízet i dalším výrobcům, uvedli spolumajitelé Carsten Helbing a Wassym Bensaid. Prioritou ale nadále zůstává využití architektury ve vozidlech Volkswagenu a Rivianu.
„Jde o velmi výkonnou architekturu. V budoucnu bychom ji mohli použít i pro spalovací motory, ale jak jsme už naznačili, naše zaměření je na implementaci bateriových elektromobilů. O všem dalším se rozhodne později,“ uvedl Helbing.
Testy ve Švédsku a příprava na nové modely Audi a Scout
Zimní testování začne do konce roku ve Švédsku. Testy se zaměří na elektromobil Volkswagen ID.Every1. Na začátku roku 2026 se projekt rozšíří o referenční vozidla s technologiemi pro budoucí model Audi a pro americkou značku Scout, kterou Volkswagen v posledních letech znovu oživil.
Podle Reuters se očekává, že poptávka po elektromobilech ve Spojených státech klesne po vypršení federální daňové úlevy 7500 dolarů (asi 157 000 Kč). V Evropě zase Volkswagen čelí tlaku levnějších čínských modelů a ostré konkurenci tradičních výrobců.
