Ministerstvo vnitra vypsalo veřejnou zakázku na dodavatele tankovacích karet pro všechny podřízené organizace včetně policie, hasičů, archivní správy, centra sportu Olymp a dalších složek. Rozhodovat bude výše inland prémie, kterou za obří kontrakt vnitro dostane. Očekávaná hodnota zakázky je 1,5 miliardy korun bez DPH na čtyři roky. Plánuje odebrat přes 55 milionu litrů pohonných hmot.
Inland prémie (logistická prémie, která zahrnuje veškeré náklady na dodávku pohonných hmot) v USD za 1 tunu pohonných hmot bude rozhodujícím faktorem (90 %) při posuzování výhodnosti nabídek obřího veřejné zakázky, kterou připravuje ministerstvo vnitra. Hodlá pořídit více než 15.000 tankovacích karet pro všechny své podřízené organizace včetně hasičů, policie, archivů, centra sportu apod. Celkově jde o 54 veřejných zadavatelů. Vyplývá to z informací nalezených na serveru Hlídač smluv.
15 tisíc karet na 40,2 milionu litrů benzínu a 15,3 milionu nafty
„Centrální zadavatel požaduje jednotný systém karet použitelný pro všechny čerpací stanice nabízené dodavatelem a zároveň jednotný systém výpočtu ceny platné po celou dobu účinnosti rámcové dohody. Centrální zadavatel požaduje provozní dobu čerpacích stanic minimálně od 6 do 22 hod. denně včetně sobot, nedělí a státních svátků, s možností příjezdu k čerpacím stojanům i pro nákladní automobily s výškou až 4 metry,“ uvádí se v zadávací dokumentaci. Vedení ministerstva vnitra předpokládá, že by se za 4 roky, na něž chce uzavřít smlouvu, mohlo přes více než 15 tisíc karet natankovat 40,2 milionu litrů benzínu a 15,3 milionu litrů nafty.
Nejvíce karet požaduje Správa logistického zabezpečení Policejního prezídia ČR (2614), u policie pak pražská (1776), středočeská (1363) a moravskoslezská (1210). Hasiči potřebují nejvíce karet pro generální ředitelství (300), středočeský hasičský záchranný sbor požaduje 109 karet, jejich kolegové v Ústeckém kraji 98 a v Moravskoslezském 73.
Zájemce musí garantovat pokrytí nejméně 700 ze 786 odběratelských míst
Autoři zadávací dokumentace také požadují, aby uchazeč o veřejnou zakázku garantoval pokrytí svými kartami čerpací stanice s provozní dobou min. 6-22 hod denně a s dojezdem ve vzdálenosti do 15,0 km od jednotlivých odběratelských míst veřejného zadavatele (u odběratelských míst
v Praze s dojezdem ve vzdálenosti do 5,0 km) – pozn. služebny Policie ČR, Hasičů a sídla ostatních podřízených organizací. Nutností je také možnost příjezdu k čerpacím stojanům i pro nákladní automobily s výškou až 4 metry. Podle zadávací dokumentace může 1 čerpací stanice splnit pokrytí 2 i více odběratelských míst. K tomu, aby potenciální dodavatel mohl garantovat pokrytí co nejvíce odběrných míst, sestavilo vnitro tabulku s přesnými adresami všech služeben a sídel. Celkem jich je 786. Pokud uchazeč o tuto zakázku negarantuje pokrytí alespoň 700 odběratelských míst, bude vyloučen ze soutěže.
Doklad o splnění dojezdové vzdálenosti přes trasu na mapy.cz
„Dodavatel v nabídce uvede k jednotlivým odběratelským místům veřejných zadavatelů název a adresu čerpací stanice a její GPS souřadnice. Vyhodnocení vzdálenosti mezi odběratelským místem veřejného zadavatele (rozhodující je vždy GPS souřadnice, uvedená adresa místa je pouze pomocný údaj) a čerpací stanicí dodavatele se provede pomocí nástroje „Plánování (trasy)“ na veřejně dostupné aplikaci www.mapy.cz při použití předvoleb „• Autem (ikona osobního auta)“, „• krátká (nejkratší cesta)“ a použít placené úseky,“ uvádí se dále v zadávací dokumentaci.
Jiří Reichl