INZERCE

Z nového zařízení v Totonu se plánuje odjezd až tří vlaků týdně, přičemž každý přepraví až 230 hotových vozů. Foto: DB Cargo UK

Vlaky poháněné rostlinným olejem naložené hybridy od Toyoty. Z Velké Británie pravidelně zamíří i do České republiky

Britské DB Cargo se připravuje na export hybridních automobilů Toyota. Hodlá kvůli tomu investovat 2,6 milionů liber do nových hal v depu Toton v Nottinghamshire. Vlaky převážející auta do Francie a České republiky budou poháněny hydroizolovaným rostlinným olejem. Každý týden mají z britského Totonu odjet tři vlaky, přičemž každý z nich dokáže přepravit až 230 osobních aut. 

V souvislosti s exportem hybridních aut značky Toyota vyrobených v britském závodě v Derby oznámila společnost DB Cargo plány na investice ve výši 2,6 milionu liber. Peníze dopravce použije na nové haly a zařízení v depu Toton. Chce tak usnadnit export a import nové generace vozů Toyota, který má začít v lednu příštího roku.

K nám Corolla, zpět Aygo a Yaris

Zatímco auta Toyota Corolla poputují do Francie a České republiky, v opačném směru dopravce poveze Aygo, Yaris a Yaris+, aby se plně využily volné kapacity na zpáteční cestě. O plánech informoval britský ministr železnic Chris Heaton-Harris.

Investice DB Cargo UK proto nyní směřují na výstavbu nové skladovací haly pro nové automobily a na vybudování souvisejících nakládacích a vykládacích zařízení v doposud nevyužívané části areálu depa.

„Spolupráce je výhodná pro obě strany. Dodáme tak efektivní a ekologické řešení v rámci železniční logistiky pro jednoho z našich nejvýznamnějších zákazníků z oblasti automobilového průmyslu,“ říká generální ředitelka DB Cargo UK Andrea Rossi.

230 aut týdně

Společnost DB Cargo UK je v současné době vedoucím přepravcem hotových automobilů v zemi. Z nového zařízení v Totonu se plánuje odjezd až tří vlaků týdně, přičemž každý přepraví až 230 hotových vozů.

„Každý vlak unese ekvivalentní náklad asi 23 silničních transportérů. Naše železniční řešení nejenže sníží dopravní zácpy na britské silniční síti, ale také bude generovat podstatně méně emisí oxidu uhličitého, než kdyby byly přepravovány po silnici,“ uvádí ředitelka DB Cargo UK Andrea Rossi.

Britský ministr železnic Chris Heaton-Harris. Foto: DB Cargo UK

Chris Heaton-Harris během své návštěvy místa oficiálně odhalil nově pojmenovanou lokomotivu I Am A Climate Hero. „Posilujeme britské podnikání a zároveň omezujeme uhlík. Vlaky jsou jedním z nejekologičtějších způsobů přepravy zboží a společnost DB Cargo UK je průkopníkem v ekologizaci,“ uvedl ministr.

Palivo z tuku

Rostlinný olej v tomto případě představuje palivo synteticky vyrobené prostřednictvím hydrogenačního zpracování rostlinných olejů či živočišných tuků. Při použití v naftových vozidlech dochází k významnému snížení emisí oxidu uhličitého.

Dopravce DB Cargo UK nedávno oznámil testování paliva, které zkouší na dvou lokomotivách mezi přístavem Felixstowe a novým zařízením společnosti Maritime ve East Midlands. 

Toto palivo, které dodává společnost Crown Oil, je získáno z odpadních produktů a na trh je uváděno jako jedno z nejčistších a nejzelenějších paliv na světě.

Nízkoemisní přeprava hybridů

„Jako společnost se zaměřujeme na neustálý pokrok směrem k uhlíkové neutralitě, což zahrnuje hledání způsobů, jak snížit emise z výroby, používání vozidel a logistiky,“ vysvětluje viceprezident dodavatelského řetězce ve společnosti Toyota Motor Europe Leon van der Merwe.

Toyota se díky této nové multimodální příležitosti snaží zajistit, aby nízkoemisní hybridní elektrická vozidla vyrobená v závodě v britském Burnastonu mohla být přepravována k zákazníkům stále udržitelnějším způsobem.

Tomáš Rovný