INZERCE

Elektrifikovaná železniční trať. Ilustrační snímek. Foto: Pixabay

Vláda pokračuje ve změnách vedení organizací podřízených Ťokovi. Po ČD je na řadě SŽDC

Vlivná organizace Správa železniční a dopraví cesty, která zajišťuje provoz železničních tratí a pracuje v ní zhruba 17.000 zaměstnanců, má částečně novou správní radu. Ta přitom schvaluje směřování státního podniku a metodicky řídí generálního ředitele. Dnes o tom rozhodla vláda, která vyhověla ministru dopravy Danu Ťokovi a obměnila čtyři členy. Novým předsedou se stal děkan Fakulty dopravní ČVUT Pavel Hrubeš.

Poslanec za hnutí ANO Martin Kolovratník, Ivo Drahotský z Dopravní fakulty, Jana Perner z Univerzity Pardubice, Vít Jánoš z Ústavu logistiky a managementu dopravy ČVUT a Pavel Hrubeš také z fakulty dopravní ČVUT v Praze. To jsou noví členové správní rady Správy železniční a dopravní cesty. (SŽDC) Rozhodla o tom dnes dopoledne vláda. Ve správní radě zůstávají náměstci ministra dopravy Ladislav Němec a Tomáš Čoček, poslanec za ČSSD Jaroslav Foldyna.

Vláda tak vyhověla návrhu ministra dopravy Dana Ťoka (ANO) na částečnou obměnu řídícího orgánu SŽDC, která se stará o železniční tratě patřící státu. Ve správě má také nádražní budovy a přilehlé pozemky, které koupila od Českých drah. O SŽDC se nejvíce mluví v souvislosti s příchodem nových dopravců a blížícím se jednotným tarifem, který by měl zajistit možnost cestování se všemi dopravci na jednu jízdenku. Právě SŽDC by v tomto novém projektu mělo sehrát klíčovou roli.

Odhlasované změny navazují na podobný krok v Českých drahách, který Danile Ťok prosadil před několika měsíci. Stejně jako v SŽDC zasedli ve vrcholných orgánech zástupci akademické obce a další odborníci v čele s bývalým ministrem dopravy a děkanem dopravní fakulty ČVUT Petrem Moosem.

V čele SŽDC skončil předseda Vladimír Novotný, poslanci Karel Korytář (ČSSD), Jan Volný a Milan Feranec (oba ANO). Feranec nedávno skončil i v dozorčích radách Českých drah a některých jejích dceřiných firem.

Jiří Reichl