INZERCE

Denní běh jedné lokomotivy Siemens Vectron od společnosti ELL ve službách Českých drah je téměř tisíc kilometrů. Foto: České dráhy

Vectrony Českých drah už najely deset milionů kilometrů. Pravidelně vyráží do Berlína či Budapešti


Desítka Vectronů Českých drah pronajatých od společnosti ELL už najela přibližně deset milionů kilometrů. Stroje využívají České dráhy především na lince Berliner z Prahy do Berlína, Hamburku a Kielu, ale zajíždějí také s expresem Hungaria do Budapešti. Lokomotivy Siemens Vectron mohou dosáhnout maximální rychlost dvě stě kilometrů za hodinu. Denně ji využívají mezi Berlínem a Hamburkem. 

Výkon Vectronů je 6 400 kW. Vybaveny jsou pro provoz na třech napájecích systémech (3 kV DC, 15 kV 16,7 Hz AC, 25 kV 50 Hz AC), vlakovým zabezpečovačem pro středoevropské státy včetně nejmodernějšího systému ETCS a radiokomunikací GSM-R. 

Denně tisíc kilometrů

Díky tomu mohou dopravit vlak Hungaria přes čtyři státy na skoro 1 300 kilometrů dlouhém rameni Hamburk – Budapešť v jednom kuse bez přepřahu.     

Denní běh jedné lokomotivy Siemens Vectron od společnosti ELL ve službách Českých drah je téměř tisíc kilometrů. Pět z lokomotiv už překonalo hranici milion kilometrů a druhá polovina strojů má magickou hranici jednoho milionu kilometrů na dosah. Nejvíce najezdil stroj D-193.298, který měl ke dni 10. srpna 2021 na svém kontě už 1 074 853 kilometrů. 

Foto: České dráhy

Vectrony jsou nejspolehlivější stroje ve službách Českých drah. Jejich průměrná disponibilita, vztažená na flotilu těchto deseti lokomotiv, na počet hodin v daném měsíci a na hodiny odstavení strojů pro závadu, je 99,24 procenta. 

Pronajaté i vlastní

České dráhy v současnosti provozují sedmnáct lokomotiv Siemens Vectron, z toho je deset lokomotiv v nájmu od společností ELL a šest strojů pronajímá společnost RSL. Jednu lokomotivu České dráhy přímo vlastní. 

Foto: České dráhy

Vedle linky Berliner je provozují také na lince Slovácký expres mezi Prahou a Starým Městem u U.H. a jako záložní stroje se objevují i na dalších dálkových linkách Českých drah. Stroje Siemens Vectron provozuje také dceřiná společnost ČD Cargo. 

Foto: České dráhy

České dráhy plánují pořídit nové elektrické lokomotivy také přímo do svého vlastnictví, proto vypsaly dvojici výběrových řízení na dodávku až devadesát elektrických lokomotiv pro rychlost 200 kilometrů za hodinu a až padesát lokomotiv pro rychlost 230 kilometrů za hodinu.

Tomáš Rovný