Dostavba dálnice D11 mezi Jaroměří a Trutnovem přišla o „brzdu“. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) uzavřelo tři smlouvy na realizaci záchranného archeologického výzkumu. Na sociální síti X to uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Na prvním úseku části dálnice záchranné archeologické práce vysoutěžilo sdružení Eurovia CZ a Archaia za cenu 95,5 milionu korun bez DPH. Terénní práce podle Mátla potrvají 135 dní. Stejné společnosti budou mít na starosti i druhý úsek za cenu 46,6 milionu korun bez DPH, doba trvání terénní části bude obdobná jako u prvního úseku.
Stavba už má stavební povolení
Archeologické práce na třetí části úseku vysoutěžilo sdružení Samson Praha a Labrys za cenu 54,5 milionu korun bez DPH, doba trvání terénní části je podle Mátla 90 dní.
„Na poslední úsek D11 délky 19,6 kilometru je vydané stavební povolení v právní moci a dokončuje se majetkoprávní příprava. V rámci výběrového řízení na zhotovitele stavby probíhá hodnocení podaných nabídek,“ upřesnil generální ředitel ŘSD.
ŘSD u dělené zakázky využilo možnost dynamického nákupního systému, který státní organizace začala aktuálně ve větší využívat právě kvůli blokování tendrů ze strany archeologů. Ekonomický deník o tom nedávno informoval.
Mohlo by vás zajímat
Změna systému
Aktuálně už ŘSD v rámci dynamického nákupního systému uzavřelo smlouvy například na výzkum u dálnice D55 v úseku mezi Kokory a Přerovem, bezpečnostní přechod pro zvěř na Černovické terase na dálnici D1 a tři úseky dálnice D35 mezi Úlibicemi a Hořicemi.
Spory o archeologické práce zasáhly letos na jaře i výstavbu části dálnice D35 zablokoval spor letos na jaře. Mátl to tehdy komentoval slovy, že se „v posledních měsících rozhořel nelítostný boj, napadání veškerých referencí dodavatele a osob, napadání mimořádné nabídkové ceny, spekulativní námitky ze strany jednotlivých archeologických společností a přidružených společnostní Samson a Eurovia“.