V turecké loděnici Cemre byly nařezány dvě třetiny ocelových plechů potřebných pro nákladní loď PR24, řízenou elektrickým pohonem. V současné době dodavatelé a partneři po celé Evropě vyrábějí a testují různé produkty a řešení, které budou součástí nového trajektu společnosti Scandlines s nulovými emisemi PR24 (Puttgarden-Rødby 2024) pro pásmo Fehmarn. Trajekt se v současné době skládá z osmi částí, na dalších 16 úsecích se pracuje. Vyplývá to z informací společnosti Scandlines.
Loděnice v úzké spolupráci s týmem řízení stavby společnosti Scandlines na místě vyvíjí digitální 3D model trajektu. To umožní jeho virtuální prohlídky a zároveň zajistí, že stavební výkresy a 3D model budou souběžně s výstavbou aktualizovány o správné a opravené informace.
Tři členové vedení konstrukčního týmu Scandlines z turecké loděnice nedávno navštívili Scandlines v Rødby a mimo jiné se projeli na lodích společnosti na trasách Puttgarden-Rødby a Rostock-Gedser.
Bateriový systém s kapacitou 10 MWh
Švýcarský výrobce baterií Leclanché vyrábí bateriový systém, který bude s kapacitou 10 MWh největší lithium-iontovou baterií, jaká kdy byla na trajektu instalována.
Až loď v roce 2024 vstoupí do provozu na Fehmarnbeltu, bude doba nabíjení v Rødby činit pouhých 17 minut. Trajekt bude poháněn zelenou elektřinou.
Společnost Scandlines v roce 2019 investovala do 50 kV/25 MW elektrického kabelu do Rødbyhavnu.
Na jaře 2023 bude tento kabel prodloužen o přibližně 1,2 km k nové trafostanici mezi přístavišti trajektů 2 a 3. Práce by měly být dokončeny v létě 2023.
Trajekt s dobou plavby 70 minut je bezemisní. Může být také používán jako hybridní trajekt, jako je tomu již na linkách Scandlines mezi Německem a Dánskem. Při provozu hybridního trajektu trvá přejezd 45 minut.
Nové rampy v přístavech Puttgarden a Rødby
PR24 bude mít proto tři sady genů. Jedna souprava GenSet se skládá z dieselového motoru a generátoru na výrobu elektřiny. Společnost Rolls Royce v Německu a její dceřiná společnost mtu v Nizozemsku provedly v uplynulých týdnech řadu testů FAT (Factory Acceptance Test) se třemi soupravami GenSet při různém zatížení, aby se ujistily, že splňují specifikace. Společnost Rolls Royce rovněž provedla měření vibrací na příslušných místech a podle společnosti Scandlines zaznamenala extrémně nízké hodnoty. Úroveň vibrací tak byla velmi uspokojivá.
V přístavech Puttgarden a Rødby začaly stavební firmy také vybavovat kotviště 1 a 3 silnějšími rampami, aby nákladní vozidla mohla vjíždět i na horní palubu PR24. Nové rampy budou instalovány na podzim příštího roku.
Údaje o nákladním trajektu Scandlines na trase Puttgarden-Rødby
Délka: 147,4 m
Šířka: 25,4 m
Konstrukční ponor: 5,30 m
Nákladní kapacita: 66 nákladových jednotek (přibližně 1 200 ložných metrů)
Počet cestujících: 140
Provozní rychlost: 16/10 uzlů
Bateriový systém: 10 MWh
Doba nakládky v přístavu (Rødby): 17 minut
Investice: 80 milionů eur
(nik)