Provoz elektrických autobusů zakázalo komunistické vedení Prahy přesně před padesáti lety. Nyní zažívají renesanci. Zkušební provoz na nové trati mezi Letňany a Čakovicemi zahájila elektrizovaná linka 140 v sobotu.
Nové bezemisní kloubové trolejbusy budou bezbariérové a zajistí tišší a plynulejší jízdu. Na trase byly vyměněny také stávající stožáry veřejného osvětlení, které budou zároveň sloužit i jako trakční vedení.
Již hotový úsek Letňany – Čakovice doplní na začátku listopadu dostavba celé trati od Palmovky po Miškovice a na jaře zahájí plnohodnotný provoz trolejbusů na lince 58.
Kromě toho Dopravní podnik hl.m.Prahy schválil elektrifikaci dalších 12 městských autobusových linek. V listopadu například začne výstavba trati z Nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla.
Po dokončení plánovaných projektů se ale Praha stane největším provozovatelem trolejbusů v České republice.
Přibudou i příměstské trolejbusy
Ve spolupráci se Středočeským krajem budou vznikat i první příměstské linky, které budou proměněny na trolejbusové.
V současné době jezdí trolejbusy v osmi českých městech, například v Brně, Jihlavě, Hradci králové nebo v Ostravě a Opavě.
Mohlo by vás zajímat
Úplně první trolejbusy začaly v Česku jezdit za začátku 20.století v Českých Budějovicích.
Jana Bartošová