Provoz elektrických autobusů zakázalo komunistické vedení Prahy přesně před padesáti lety. Nyní zažívají renesanci. Zkušební provoz na nové trati mezi Letňany a Čakovicemi zahájila elektrizovaná linka 140 v sobotu.

Nové bezemisní kloubové trolejbusy budou bezbariérové a zajistí tišší a plynulejší jízdu. Na trase byly vyměněny také stávající stožáry veřejného osvětlení, které budou zároveň sloužit i jako trakční vedení.

Již hotový úsek Letňany – Čakovice doplní na začátku listopadu dostavba celé trati od  Palmovky po Miškovice a na jaře zahájí plnohodnotný provoz trolejbusů na lince 58.

Kromě toho Dopravní podnik hl.m.Prahy schválil elektrifikaci dalších 12 městských autobusových linek.  V listopadu například začne výstavba trati z Nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla.

Po dokončení plánovaných projektů se ale Praha stane největším provozovatelem trolejbusů v České republice.

V Praze už v minulosti jezdily. Foto: DPP

Přibudou i příměstské trolejbusy

Ve spolupráci se Středočeským krajem budou vznikat i první příměstské linky, které budou proměněny na trolejbusové.

V současné době jezdí trolejbusy v osmi českých městech, například v Brně, Jihlavě, Hradci králové nebo v Ostravě a Opavě.

Mohlo by vás zajímat

Úplně první trolejbusy začaly v Česku jezdit za začátku 20.století v Českých Budějovicích.

Jana Bartošová