INZERCE

Terminál v Lubminu má být prvním plovoucím dovozním na světě pro průmyslovou přeměnu zeleného čpavku na zelený vodík, který bude vyrábět přibližně 30 000 tun vodíku ročně. Foto: Höegh-LNG

V německém Lubminu vznikne plovoucí dovozní terminál pro vodík

Německá společnost Deutsche ReGas, provozovatel jediného soukromě financovaného LNG terminálu v Německu v Mukranu a Lubminu, podepsala dohodu se společností Höegh-LNG, předním světovým poskytovatelem námořní infrastruktury pro dodávky energie, o realizaci terminálu H2-Import-Terminal Lubmin. Terminál by měl zahájit provoz počátkem roku 2026.

Podle společnosti bude terminál prvním plovoucím dovozním terminálem na světě pro průmyslovou přeměnu zeleného čpavku na zelený vodík, který bude vyrábět přibližně 30 000 tun vodíku ročně, který bude dodáván do vodíkové hlavní sítě prostřednictvím stávajícího napájecího místa v terminálu Deutsche ReGas v přístavu Lubmin. Terminál by měl zahájit provoz počátkem roku 2026.

Lubmin je pobřežní letovisko v německé spolkové zemi Meklenbursko-Přední Pomořansko. Lubmin se nachází v blízkosti Greifswaldu a v zátoce Greifswald. Kromě cestovního ruchu je Lubmin významným dopravním a průmyslovým uzlem a investičním místem v německém energetickém sektoru.

„Naše dohoda se společností Höegh LNG zahajuje významnou novou kapitolu jak v německé strategii energetické transformace, tak v rozvoji naší společnosti. Náš H2-Import-Terminal Lubmin je tak klíčovým stavebním kamenem pro dekarbonizaci průmyslových regionů východního a jižního Německa. H2-Import-Terminal Lubmin posiluje pozici Meklenburska-Předního Pomořanska jako velmoci v oblasti zelené energie. Jsme nadšeni z tohoto dalšího kroku v naší spolupráci se společností Höegh LNG,“ řekl generální ředitel Deutsche ReGas Ingo Wagner.

„Dovoz vodíku od globálních výrobců v zámoří je klíčem k dosažení průmyslové dekarbonizace. Přizpůsobením stávajících prvků námořní infrastruktury pomocí našeho inovativního řešení krakování můžeme během několika příštích let poskytnout přístup k nákladově konkurenceschopnému vodíku. Odborné znalosti, technologie a prvky infrastruktury již existují a my jsme nadšeni, že můžeme spolupracovat s Deutsche ReGas na realizaci tohoto projektu a urychlení energetické transformace v Německu,“ doplnil generální ředitel společnosti Höegh LNG Erik Nyheim.

Technologie krakování zeleného amoniaku zabudovaná do řešení člunu byla vyvinuta společností Höegh LNG a slouží jako průmyslový pilotní projekt pro konverzi a dekarbonizaci FSRU v Německu. Deutsche ReGas zajistí infrastrukturu terminálů na pevnině, celkovou koordinaci celého projektu, včetně povolování a marketingu dovozních kapacit na terminálu.

(nik)