Jihočeský kraj pořídí pět nových souprav elektrických vlaků. Tamní zastupitelé schválili uzavření smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících na železnici s Českými drahami na další soupravy vlaků RegioPanter, celkem tak bude nových RegioPanterů jezdit v Jihočeském kraji devatenáct. Nové soupravy nasadí na tratě Českými Budějovicemi a pohraniční stanicí Horní Dvořiště a mezi Lipnem nad Vltavou a Rybníkem.

„Díky smlouvě sem dostaneme dalších pět nových moderních souprav. Je třeba říct, že kdybychom ty vlaky nekoupili my, tak by je koupily jiné kraje, které o ně usilovaly. Takže to, že se nám je podařilo vyjednat do jižních Čech, považuju za velký úspěch,“ uvedl hejtman Jihočeského kraje Martin Kuba (ODS).

Jihočeský kraj předpokládá, za dopravní obslužnost v rámci nového jízdního řádu pro sezonu 2023/2024 zaplatí 580 milionů korun. Regionální vlaky by za tu dobu měly najezdit více než 2,9 milionu kilometrů.

Celkem kraj podle hejtmana Kuby ročně zaplatí za dopravní obslužnost více než 1,9 miliardy korun. V částce je ale započítaná kompletní železniční i autobusová doprava.

Mohlo by vás zajímat

Nové RegioPantery mají umožnit přímé vedení vlaků v úseku Jindřichův Hradec / Tábor – České Budějovice – Lipno nad Vltavou. Součástí jejich výbavy je zabezpečovací systém ETCS. Vlaky jsou nízkopodlažní a klimatizované.

„Tyto vlaky zároveň mohou sloužit jako mobilní kancelář. Čas na cestě tak lze využít například k práci, studiu nebo třeba sledování filmů, a to díky Wi-Fi připojení, elektrickým zásuvkám, USB portům nebo sklopným a rozkládacím stolkům,“ popsal předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.  

České dráhy objednaly u polské společnosti dodávku dalších motorových jednotek RegioFox řady 847. Foto: České dráhy

Kromě nových jednotek nasadí České dráhy v kraji v příštím roce také motorové jednotky RegioFox od polského výrobce Pesa Bydgoszcz. Cestujícím mají být k dispozici na  trati z Veselí nad Lužnicí do Českých Velenic,  počítá se s nimi i na trati z Tábora přes Milevsko do Písku a Strakonic.

„Zároveň zlepšíme kvalitu cestování i na naší nejstarší elektrifikované trati mezi Táborem a Bechyní. Ve zkušebním provozu tam jezdí čtyřnápravové vozy s podvozky se vzduchovým vypružením řady Btn,“ uvedl člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Jiří Ješeta.

Nové vlaky budou i na tratích Pardubického kraje

Nové vlaky nasadí na tratě také Pardubický kraj, podle Českých drah půjde o RegioFoxy. Nasazeny by měly být mezi Pardubicemi a Havlíčkovým Brodem. Rozsah regionální dopravy, kterou na základě smlouvy s Pardubickým krajem zajišťují České dráhy, vzroste zhruba o 3,7 procenta.

„V souvislosti s tím bude v regionu ukončeno pravidelné nasazování motorových vozů řady 810. Od prosincové změny jízdních řádů budou cestující moci využívat novou zastávku Orel, od červnové změny jízdních řádů pak také novou zastávku Pardubice centrum blízko středu krajského města,“ informovaly České dráhy. Nový jízdní řád začne platit v Pardubickém kraji od 10. prosince.

(teč)