České dráhy odstartovaly novou reklamní kampaň. Postavily ji na moderních soupravách ComfortJet, které tak nahradily Ivana Trojana, alias chytrého robota. Herec byl hlavní tváří reklam v předešlých letech. Kampaní České dráhy startují novou komunikaci s heslem „Milujeme vlaky. Zamilujte si je taky.“ Soupravy ComfortJet jsou vlajkovými loděmi státního dopravce. Mohou dosahovat rychlosti 230 kilometrů za hodinu a pohánějí je lokomotivy Siemens Vectron.
V loňském roce jich České dráhy přebraly osm a do konce letošního roku plánují provozovat 14 z 20 objednaných souprav. Nasazeny budou na spoje z Prahy do Berlína, Hamburku a také do Brna a dále do Rakouska, na Slovensko a do Maďarska. „Je to to nejlepší, co na českých kolejích můžete potkat,“ poznamenal k tomu už dříve na konferenci Ekonomického deníku a České justice Financování dopravy Krapinec.
České dráhy k soupravám uvádějí, že nabízejí bezkonkurenční pohodlí a díky polohovatelným sedadlům, oknům propouštějícím mobilní signál, Wi-Fi nebo třeba dětskému kinu podle dopravce pocítí cestující v nových vlacích doposud nepoznaný komfort.
Základ vizuálního stylu nové komunikace Českých drah je inspirovaný oknem ve vlaku, ve spotu dráhy odklání od využívání brand ambasadora a hlavními hrdiny se stávají podle dopravce samotní cestující.
Mohlo by vás zajímat
„Nový televizní spot je součástí naší marketingové komunikace, kde hlavní roli hrají moderní vlaky Českých drah a naši zaměstnanci a cestující. Nese se v duchu lásky k vlakům a logicky staví do popředí ComfortJet – to nejlepší, co je k vidění na českých kolejích. Tento vlak reprezentuje naši značku nejen v Česku, ale i po celé Evropě. I nadále se chceme soustředit na propagaci značky a zdůrazňovat pohodlí a kvalitu, které našim cestujícím nabízíme,“ uvedl ředitel odboru komunikace Českých drah Jakub Otava.
Kampaň cílí primárně na lidi, kteří vlakem zatím necestují. „Jakmile se ‚necestující‘ vlakem jednou sveze, určitě si najde něco, co si na jízdě zamiluje, ať už to je výhled z okna, pohodlí, nebo třeba klid,“ říká kreativní ředitelka agentury DDB Prague Klára Palmer. Prozradila i to, že klíčové bylo pro DDB posunout České dráhy blíže k zahraničním brandům.
Režisérem televizního spotu je Luboš Rezler. „Vlak je pro mě skvělý reset. Můžu pracovat, odpočívat nebo prostě jen koukat na krajinu a nechat plynout myšlenky. Přesně tenhle pocit jsme chtěli dostat i do spotu pro ComfortJet. Žádná zbytečná slova, jen dynamická vizuální jízda, která ukazuje, jak si každý může tuhle moderní mašinu užít po svém.“