INZERCE

Rekonstrukce železniční stanice Adamov proběhne v rámci modernizačních prací na části prvního koridoru mezi Brnem a Českou Třebovou. Foto: Město Adamov

V Adamově vyrostou nová nástupiště a lávka přes celé kolejiště. Investice vyjde na víc než 900 milionů

Výstavbu dvou nových ostrovních nástupišť ve stanici Adamov, přístupných z nové lávky překonávající celé kolejiště, přinese stavební akce, která se začne realizovat v říjnu letošního roku. Správa železnic má pravomocné stavební povolení, zhotovitelem prací bude Společnost Adamov (Swietelsky Rail CZ + Elektrizace železnic Praha).

Celkové investiční náklady akce dosáhnou částky 834 milionů korun bez DPH. Rekonstrukce stanice Adamov proběhne v rámci modernizačních prací na části prvního koridoru mezi Brnem a Českou Třebovou, které odstartují na počátku letošního září a kvůli kterým se od prosince na rok zcela zastaví železniční provoz mezi Brnem a Blanskem. V Adamově vzniknou dvě ostrovní nástupiště a nová lávka, která nahradí již nevyhovující současnou. Rekonstrukcí projdou odbavovací prostory pro cestující. Ostrovní nástupiště budou plně bezbariérová, přístup na ně bude z lávky zajištěn pomocí schodišť a výtahů.

Nová lávka bude propojena na druhou stranu kolejiště do Hybešovy ulice. Součástí stavby je
také výstavba parkoviště s kapacitou 30 parkovacích míst. Prodloužení třetí staniční koleje
umožní odbavení nákladních vlaků o délce 740 metrů. Práce se dále soustředí na opravu
železničního svršku a spodku, přeložky sítí, výstavbu nových protihlukových stěn, elektro
rozvodů a nové technologické lávky a budovy. Stavba by měla skončit v polovině roku 2023.

Rekonstrukce adamovského nádraží za 834 milionů korun souvisí s modernizací části prvního koridoru mezi Brnem a Českou Třebovou, která začne na počátku letošního září a kvůli které se od prosince na rok zcela zastaví železniční provoz mezi Brnem a Blanskem. Modernizace je rozdělena na část mezi Brnem a Adamovem, rekonstrukci nádraží v Adamově a úsek z Adamova do Blanska.

Úsek z Brna za 2,4 miliardy korun bez daně zhotoví společnost Malada, kterou tvoří firmy Subterra, STRABAG Rail a Elektrizace železnic Praha.

Stavební práce na trati z Adamova do Blanska provede za 2,6 miliardy korun bez DPH společnost AdaBla, složená z firem OHL ŽS, Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby a TRAMO RAIL. Práce potrvají do roku 2023, jak Ekonomický deník informoval zde.

Tomáš Rovný