INZERCE

Dálnice D6, úsek Jenišov-Kamenný Dvůr. Foto: ŘSD

ŘSD spustilo tendr na úsek dálnice D6 Knínice – Bošov

Ředitelství silnic a dálnic České republiky (ŘSD) zahájilo výběrové řízení na zhotovitele stavby úseku dálnice D6 Knínice – Bošov. Předpokládaná hodnota zakázky je 3,36 miliardy korun bez DPH. Na stavbu o délce 7,9 kilometru aktuálně podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla probíhá stavební řízení na Dopravním a energetickém stavebním úřadě (DESÚ) a majetkoprávní příprava. Úřad zároveň podle Mátla zahájil řízení pro vydání společného povolení pro stavbu úseku Žalmanov – Knínice, informoval o tom v neděli na sociální síti X.

Mátl také uvedl, že na stavbu, která má délku 6,5 kilometru, probíhá majetkoprávní činnost, je vykoupeno 64 procent pozemků a je odevzdán koncept projektové dokumentace pro provádění stavby. „Zahájení výběrového řízení na zhotovitele plánujeme začátkem čtvrtého kvartálu 2024, zahájení realizace začátkem druhého kvartálu 2025,“ zmínil Mátl.

Trasa Knínice – Bošov navazuje na stavbu Žalmanov – Knínice a pokračuje východním směrem až ke stavbě Bošov – Lubenec. Zahájení výstavby plánuje ŘSD v letošním roce a její zprovoznění o tři roky později. Podle ŘSD je vedena mimo obydlené oblasti v mírně zvlněném terénu.

Na trase Knínice – Bošov je šest mostních objektů, tím největším je most přes údolí potoka Velká Trasovka o délce 495 metrů. Další z větších mostů o délce 239 metrů se klene přes trať Českých drah a údolí potoka Malá Trasovka.

Úsek D6 Knínice – Bošov. Zdroj: ŘSD

Jejím hlavním cílem je zkapacitnění a úprava stávající dvoupruhové silnice I/6 v úseku mezi obcemi Knínice a Bošov. Po výstavbě půjde o kapacitní čtyřpruhovou směrově rozdělenou komunikaci, která by měla zvládnout vyšší dopravní zátěž. Podle státního podniku se také podstatně sníží riziko havárií.

To samé platí pro úsek Žalmanov – Knínice, který je dlouhý 6950 metrů a prochází v blízkosti obcí Knínice, Vahaneč, Herstošice, Údrč, Těšetice a Bochov. Součástí stavby je také mimoúrovňová křižovatka – MÚK Bochov – několik přeložek silnic II. a III. třídy a devět mostních objektů. Předpokládaná cena stavby je podle ŘSD 2,98 miliardy korun.

Navržená trasa dálnice D6 vede mimo stávající silnici I/6, která bude po dokončení sloužit jako doprovodná komunikace. Po dokončení dálnice D6 přejde podle ŘSD pod označení II/606. Silnice I/6 v současné době zajišťuje hlavní silniční spojení ve směru Praha – Karlovy Vary – Cheb – hranice se Spolkovou republikou Německo a je jedním z nejzatíženějších silničních úseků na území České republiky.

(teč)