INZERCE

Slavné Intercity-Express (ICE) budou nahrazeny ještě modernějšími soupravami. Foto: Deutsche Bahn

Úkol pro Siemens a Alstom: předložit návrhy nového vysokorychlostního vlaku pro německé železnice

Státní železniční dopravce Německa Deutsche Bahn vyzval společnosti Siemens a Alstom, ať předloží návrhy nového rychlíku, který by měl nahradit současné Intercity-Expressy (ICE), které DB provozují na tratích v Německu, Rakousku, Švýcarsku či Nizozemsku a ve Francii. Nová generace ICE má být uvedena na trh kolem roku 2030.

Obě oslovené společnosti mají předložit prvotní návrh. V dalším výběrovém řízení pak bude specifikován konkrétní vývoj, stavba a schvalování nových vlaků.
„Jsme velmi rádi, že Siemens Mobility je jedním ze dvou konkurenčních poskytovatelů, kteří byli pověřeni vývojem nového konceptu vozidel pro vysokorychlostní vlaky“, říká Albrecht Neumann, vedoucí oddělení vozidel společnosti Siemens Mobility.

Společnost Alstom oznámila, že většina odborníků na tento projekt pochází ze závodu Alstom v Hennigsdorfu„kde se již mnoho let vyvíjejí vysokorychlostní řešení pro německý a mezinárodní trh“.

Nová vozidla mají nahradit starší vlaky ICE 3 a rozšířit vozový park rychlíků. ,,Deutsche Bahn poptává jednopodlažní vlaky s maximální délkou 400 metrů a maximální rychlostí 300 kilometrů v hodině a asi 950 místy k sezení,“ uvedly německé dráhy.

(bar)