Recyklovaný materiál je podle průzkumu důležitým faktorem při nákupu balených nápojů. Sedm z deseti respondentů by si za něj dokonce bylo ochotno připlatit. Společnost Coca-Cola uvádí na trh PET lahev, která je stoprocentně recyklovatelná. Staré lahve tak budou snadno použitelné k opakované výrobě nových lahví.

Češi patří v třídění plastových obalů k těm nejúspěšnějším. To se odráží nejen při třídění, ale často už při samotných nákupech. Společnost Coca-Cola chce proto v České republice nabízet do roku 2025 obaly plně recyklovatelné, do roku 2030 pak plánuje lahve a plechovky minimálně z poloviny vyrobené z recyklovaného materiálu.

Ve jménu udržitelnosti

Češi jsou v Evropě mezi TOP 5 nejúspěšnějšími zeměmi v třídění plastových obalů. Pro více než polovinu z nich (55 %) je třídění odpadu samozřejmostí, pro čtvrtinu respondentů (25 %) je pak hlavním důvodem pro třídění odpadu především snaha o snížení znečištění planety.

Průzkum Coca-Cola. Foto: Coca-Cola

„Těší nás, že i nově nastupující generace mají třídění zažité tak, jak je zvykem u jejich rodičů a prarodičů. Co nás však překvapilo, je velká ochota mladých lidí si za stoprocentně recyklovanou lahev připlatit, a to i několik korun navíc. Přestože tyto nově vzniklé technologické náklady spojené s rPET lahví bere systém Coca-Cola na sebe, a tudíž žádné připlácení není ze strany spotřebitelů potřeba, je skvělé vidět, že ekologické materiály získávají v očích Čechů na reálné hodnotě,“ uvádí Veronika Němcová.

Z obalu surovinou

Nový typ lahve je díky unikátní technologii vyroben z již existujícího PETu, a nevytváří tak další plastový odpad navíc. Tato lahev je určena pro řadu přírodních pramenitých vod Natura.

Coca-Cola system. Foto: Coca-Cola

„PET lahev již dnes není jen obalem, ale i surovinou, ze které lze vyrobit novou lahev. Pokud si tento fakt všichni uvědomíme a budeme lahev po jejím použití vracet zpět do koloběhu, tak jsme na nejlepší cestě, jak se zbavit PET lahví odhozených v přírodě nebo ve směsném odpadu,“ říká ředitelka komunikace a udržitelnosti společnosti Coca-Cola Veronika Němcová.

pdm