Zavazadlo je jinde, než cestující. Z nevítané situace se v uplynulém týdnu na Letišti Václava Havla Praha stalo pravidlo. Systémové řešení má přinést nový krizový manažer společnosti Czech Airlines Handling (CSAH), která na pražském letišti odbavuje zavazadla. Podle ředitelky komunikace Letiště Praha Evy Krejčí je jeho nástup naplánovaný na srpen. A ač chtělo jeho jméno letiště zveřejnit, nakonec ho zatím tají.

„Letiště Praha bohužel zatím nemůže zveřejnit jméno krizového manažera s ohledem na jeho pracovní závazky vůči stávajícímu zaměstnavateli. Veřejnosti ho představíme v průběhu příštího týdne. Manažer s dlouholetou zkušeností z provozu se nicméně s aktuální situací již intenzivně seznamuje,“ uvedla Eva Krejčí. Společnost Czech Airlines Handling spadá pod svého akcionáře, Letiště Praha.

Letiště Praha už ve čtvrtek informovalo, že se situace s problémovým odbavením zavazadel stabilizuje a společnost Czech Airlines Handling poslala většinu zavazadel za svými majiteli. Ještě minulou neděli večer a začátkem týdne z Prahy do cílových destinací odletěla řada letadel bez zavazadel. V Praze jich tak zůstaly stovky. Důvodem je nedostatek personálu u odbavování.

To by měla pro prodloužený víkend podle mluvčí Letiště Praha Kláry Divíškové řešit i výpomoc z řad dalšího letištního personálu. „V dalších týdnech dojde následně k navýšení kapacit díky spolupráci s personálními agenturami,“ informovala Divíšková. Prioritou je podle Divíškové nadále odbavení zavazadel na odletu.

Mohlo by vás zajímat

Letiště se podle mluvčí ale stále potýká s přetížením letového provozu a se zpožděním letů. Průměrné zpoždění příletů je kolem jedné hodiny, u odletů je to téměř 50 minut.

„Letiště Praha proto doporučuje všem cestujícím, kteří se budou potýkat s delším čekáním při vyzvednutí svého zavazadla v Praze, aby vyplnili reklamační formulář na přepážce handlingové společnosti a zavazadlo jim bude během jednoho až tří pracovních dnů doručeno zdarma na uvedenou kontaktní adresu ve formuláři. Pro cestující je i nadále k dispozici speciální telefonická linka 220 11 1444,“ uvedla Divíšková.

Doplnila, že letiště doporučuje cestujícím, aby měli u sebe na palubě letadla nejnutnější léky a hygienické potřeby, u tekutin nadále platí limit 100 mililitrů.

(teč)