Dceřiná společnost Českých drah zaměřená na opravy a modernizace železničních vozidel DPOV tento týden předala již desátý modernizovaný motorový vůz řady 811 pro provoz v Moravskoslezském kraji. Do konce září bude dokončena modernizace všech čtrnácti vozů. Obnova parku Českých drah pak bude pokračovat novými patrovými jednotkami push-pull a soupravami RegioPanter. Malé motorové vozy původní řady 810 a přípojné vozy 010 zůstávají díky svému úspornému provozu důležitým vozidlem na lokálních tratích s menší frekvencí cestujících.
Díky modernizaci na řadu 811, v případě přípojných vozů 012, pak zajistí vysokou kvalitu cestování na lokálkách.
„Při modernizaci vozů zůstává původní prakticky jen skříň, rám a podvozek vozů. Všechno ostatní je zcela nové a splňuje současné normy. Dosazen je nový silnější vznětový motor, řídicí systém, okna, kompletně vyměněný je interiér vozu a úplnou novinkou je klimatizace, říká předseda představenstva a generální ředitel společnosti DPOV Jiří Jarkovský.
Dodává, že podobný rozsah modernizace, kromě klimatizace, se uskutečnil také u desítky přípojných vozů.
USB porty, Wi-Fi a klimatizace
Díky kompletní přestavbě vozů čeká cestující na lokálkách v Moravskoslezském kraji pohodlnější cestování a nové služby.
„Vedle klimatizovaného interiéru mají zákazníci ve vylepšených vozech k dispozici palubní Wi-Fi síť, která umožňuje během jízdy snazší připojení k internetu, a dosazeny jsou porty USB a zásuvky 230 V pro dobíjení přenosné elektroniky, jako jsou mobily, tablety a notebooky. Všichni cestující určitě přivítají pohodlnější čalouněné sedačky místo původních koženkových lavic a audiovizuální informační systém,“ vyjmenovává přednosti vozů vedoucí obchodního oddělení ČD v Ostravě Kateřina Divišová.
Mohlo by vás zajímat
Navíc jsou ve vozech instalovány také odbavovacími terminály systému ODISka.
Intenzivní testování
Motorové vozy řady 811 a přípojné vozy 012 prošly rozsáhlými zkouškami na speciálním železničním polygonu VUZ ve Velimi, kde byly testovány například klimatizace, elektromagnetická kompatibilita, měřena intenzita vnitřního osvětlení, hlučnost nebo prašnost. Prototypy pak musely ve zkušebním provozu najet 80 tisí kilometrů.
Vozy obslouží linky S 33 Suchdol nad Odrou – Budišov nad Budišovkou, S 8 Studénka – Veřovice a S 10 Opava východ – Valšov – Moravský Beroun.
Další etapa obnovy vlaků v Moravskoslezském kraji zahrnuje dodávku pěti třívozových patrových souprav push-pull pro trať Ostrava – Frenštát pod Radhoštěm a dvojici třívozových jednotek RegioPanter. Ty doplní dva dvouvozové RegioPantery a dvanáct moderních jednotek CityElefant, které obsluhují spoje Opava – Ostrava – Český Těšín, Ostrava – Mosty u Jablunkova a Ostrava – Mošnov / Suchdol nad Odrou.
Tomáš Rovný