INZERCE

Nabíjení elektroauta. Ilustrační snímek. Foto: Pixabay

TotalEnergies a Valeo spolupracují na chlazení baterií. Dielektrická kapalina může být v přímém kontaktu s články zdroje

Blíží se převrat v elektropohonech? Nová dielektrická chladicí kapalina může být v přímém kontaktu s články baterie. Při současné technologii nelze k vnitřnímu chlazení baterie použít kapaliny. Společnosti TotalEnergies se podařilo vyvinout dielektrickou chladicí kapalinu, která může být v přímém kontaktu s články baterie.

Společnosti TotalEnergies a Valeo podepsaly dohodu o vývoji chlazení baterií pro elektromobily. Při současné technologii nelze k vnitřnímu chlazení baterie použít kapaliny.

Společnost TotalEnergies však vyvinula dielektrickou chladicí kapalinu, která může být v přímém kontaktu s články baterie.

Valeo pak zajišťuje integraci chladicí kapaliny do baterie a optimalizuje její výkon úpravou na správnou teplotu.

Zároveň by se měla snížit hmotnost tepelných systémů používaných k chlazení baterií vozidla, což může zlepšit dojezd a uhlíkovou stopu elektromobilů. Mohlo by to také zvýšit bezpečnost z hlediska rizika požáru baterie.

Kromě zlepšení chlazení baterií nabízí program TotalEnergies a Valeo možnost optimalizovat elektrické pohonné jednotky ve všech oblastech, kde může být kombinace dielektrických kapalin s tepelnými systémy přínosná.

(nik)