Blíží se převrat v elektropohonech? Nová dielektrická chladicí kapalina může být v přímém kontaktu s články baterie. Při současné technologii nelze k vnitřnímu chlazení baterie použít kapaliny. Společnosti TotalEnergies se podařilo vyvinout dielektrickou chladicí kapalinu, která může být v přímém kontaktu s články baterie.
Společnosti TotalEnergies a Valeo podepsaly dohodu o vývoji chlazení baterií pro elektromobily. Při současné technologii nelze k vnitřnímu chlazení baterie použít kapaliny.
Společnost TotalEnergies však vyvinula dielektrickou chladicí kapalinu, která může být v přímém kontaktu s články baterie.
Valeo pak zajišťuje integraci chladicí kapaliny do baterie a optimalizuje její výkon úpravou na správnou teplotu.
Zároveň by se měla snížit hmotnost tepelných systémů používaných k chlazení baterií vozidla, což může zlepšit dojezd a uhlíkovou stopu elektromobilů. Mohlo by to také zvýšit bezpečnost z hlediska rizika požáru baterie.
Mohlo by vás zajímat
Kromě zlepšení chlazení baterií nabízí program TotalEnergies a Valeo možnost optimalizovat elektrické pohonné jednotky ve všech oblastech, kde může být kombinace dielektrických kapalin s tepelnými systémy přínosná.
(nik)