INZERCE

Německá železniční infrastruktura je v žalostném stavu," přiznal před pětiměsíční výlukou klíčové trati ředitel železniční dopravní cesty. Foto: Deutsche Bahn

Top manažer Deutsche Bahn si postěžoval na žalostný stav infrastruktury

Německé železniční tratě jsou v žalostném stavu. V rozhovoru pro Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) to připustil člen představenstva Deutsche Bahn pro infrastrukturu Berthold Huber. Připomněl, že na hlavní železniční trati – Riedbahn – mezi Frankfurtem a Mannheimem bude kvůli rekonstrukci na pět měsíců úplná výluka.

Člen představenstva Deutsche Bahn pro infrastrukturu Berthold Huber v rozhovoru pro FAZ pozoruhodně nešetřil slovy, když promluvil o přibližně 34 000 kilometrech železnic v Německu, za které je zodpovědný.

„Železniční infrastruktura je v žalostném stavu,“ přiznal ředitel železniční dopravní cesty.

„Vyjádřeno ve školních známkách, trojka, i když je to průměrná hodnota, takže mnoho tratí není ani v uspokojivém stavu,“ řekl Huber v rozhovoru pro FAZ.

Stav kolejí je patrný i pro cestující, řekl dále Huber deníku Frankfurter Allgemeine Zeitung.

„Organizujeme každodenní život lidí a ti mají pocit, že tento každodenní život už nefunguje,“ podotkl. Ani dnešní objem dopravy podle něj nelze rozumně zvládnout na síti linek, natož navýšený, jak je plánován na několik příštích let.

Berthold Huber, ředitel pro infrastrukturu Deutsche Bahn. Foto: Deutsche Bahn

Huber však nechtěl kritizovat spolkového ministra dopravy Volkera Wissinga (FDP), že navýšení spolkového financování železnice je zpočátku menší, než se doufalo.

„Mohl bych si stěžovat, že to nebylo těch 45 miliard eur. Ale neudělám to, protože 30 miliard je víc, než kdy železnice dostala,“ uvedl.

Celkové rekonstrukce v příštích letech tím nejsou ohroženy, částka 45 miliard eur by zahrnovala i nové stavby. Plánování pokračuje. Ve střednědobém horizontu jsou nezbytné nové linky.

„To je jediný způsob, jak dosáhnout cílů německé dopravní politiky,“ akcentoval Huber.

Vysoký manažer Deutsche Bahn také obhajoval železniční strategii, která spočívala v tom, že by se nejprve modernizovaly stávající tratě namísto výstavby dalších.

„Pokud máte na výběr mezi výstavbou nových tratí a rekonstrukcí těch stávajících, vždy se musíte nejprve podívat na ty stávající. Pokud provozujete hotel se 100 pokoji a nemůžete jich vytopit 80 kvůli technickým problémům, nebyl by dobrý nápad nejprve postavit pět nových pokojů,“ řekl.

Komplexní modernizace by podle něj mohla zvýšit kapacitu dnešních tratí o pětinu.

Huber dále uvedl, že železnice se na komplexní výluku Riedbahn od 15. července do 14. prosince připravila dobře.

„Nemohu slíbit, že vše půjde přesně tak, jak jsme si představovali. Mohu však zaručit, že jsme udělali vše, co bylo v našich silách, abychom zajistili, že včasné dokončení na Riedbahn proběhne úspěšně,“ dodal člen představenstva Deutsche Bahn pro infrastrukturu Berthold Huber.

Infografika rekonstrukce klíčové německé trati Riedbahn. Foto: Deutsche Bahn

(nik)