Ústřední agentura pro zadávání veřejných zakázek finské vlády, Hansel Ltd., vybrala společnost Tieto jako poskytovatele služeb datového centra a kapacitních služeb.
Celková hodnota šestileté rámcové smlouvy pro léta 2013–2019 činí cca 5,4 – 6,5 miliardy Kč (200 – 240 miliónů EUR).
Právě v těchto dnech se do poskytování zmíněných služeb pro finský vládní sektor, jako jsou ministerstva a úřady, zapojila z Ostravy i přibližně stovka specialistů společnosti Tieto Czech. Řešení je založené na vysoce zabezpečené cloudové kapacitě vyhrazené výlučně pro finskou vládu.
Odborníci z Ostravy poskytují vzdálené služby pro různé agentury a organizace finské vlády. „Pomáháme zajišťovat kontinuitu důležitých služeb veřejného sektoru ve Finsku,“ uvedl Petr Lukasík, ředitel společnosti Tieto Czech.
„Tieto je první společnost ve Finsku, která získala úřední schválení a certifikát vyšší bezpečnostní úrovně,“ uvedl Petr Lukasík, ředitel společnosti Tieto Czech. „Pracujeme v souladu s přísnými bezpečnostními požadavky, které jsou stanovené podle vyšší bezpečnostní úrovně na základě finského nařízení o národní bezpečnosti (VAHTI).“
Vyšší bezpečnostní úrovní se rozumí kvalifikované operace a procesy například z hlediska:
- fyzické bezpečnosti, jako je kontrola přístupu, sledování kamerovým systémem, jiné technické monitorování a sledování i ochrana proti požáru, proti poškození spojenému s rozvody vody, elektřiny a klimatizace a zabezpečení proti vloupání,
- řízení rizik týkajících se důvěrnosti a dostupnosti informací při používání informačních systémů,
- řízení rizik týkajících se personálního řízení,
- zabezpečení operací, jako je ověřování systémových uživatelů,
- řízení rizik spojených s vybavením a softwarem, jako je používání sociálních médií a e-mailu,
- zabezpečení datových komunikací.
„Prokázali jsme, že disponujeme dovednostmi a prostředky k tomu, abychom splnili požadavky vyšší bezpečností úrovně,“ dodal Petr Lukasík. „Nyní, když se nám podařilo tento certifikát získat, musíme udělat vše pro to, aby nám i zůstal. Prakticky to změnilo způsob, jakým pracujeme a poskytujeme služby. Jsem si jistý, že podobné požadavky budou čím dál častější i u jiných zákazníků,“ uvedl na závěr Petr Lukasík.
-of-