České dráhy pokračují v testech jednotek RegioPanter. Ve Zkušebním centru Výzkumného ústavu železničního nyní prověřují třetí soupravu z dílen konsorcia společností Škoda Transportation a Škoda Vagonka. První vlaky by měly sloužit na trati z Plzně do Mariánských Lázní.
Testy prvních dvou jednotek RegioPanter začaly ve Zkušebním centru VUZ již začátkem prosince loňského roku. Nyní k nim přibylo třetí dokončené vozidlo. Již od poloviny letošního roku první čtyři nové bezbariérové vlaky obslouží zrychlenou linku z Plzně do Mariánských Lázní, Chebu a Karlových Varů, kde se nachází množství moderních bezbariérových nádraží.
Začaly testy nových nízkopodlažních vlaků RegioPanter, první pojedou do Mariánek
V průběhu příštích 4 let však do provozu zamíří celkem 79 nových nízkopodlažních vlaků RegioPanter, a to ve dvou či třívozovém provedení. ČD tak plní smluvní závazky vůči krajům a zároveň tím řeší přirozenou obnovu vozidel, do kterých již například nelze instalovat evropský zabezpečovač ETCS. Jejich nasazení je dále plánováno na lince P2 Klatovy – Plzeň – Beroun, na Vysočině a v Jihočeském, Olomouckém či Moravskoslezském kraji.
„Na přání regionů jsme již objednali výrobu 31 dvouvozových jednotek a připravujeme objednávku dalších až 29 třívozových souprav. Přibližně 65 % podlahové plochy v těchto vlacích je nízkopodlažní. První nové vlaky již od poloviny roku 2021 obslouží zrychlenou linku z Plzně do Mariánských Lázní, Chebu a Karlových Varů, kde se nachází množství moderních bezbariérových nádraží. České dráhy se věnují odstraňování bariér dlouhodobě. Zatímco před 10 lety jsme měli přibližně 350 bezbariérových vozidel a vypravovali jeden a půl tisíce bezbariérových spojů, v roce 2020 je to více než 600 bezbariérových vozů a jednotek. Při standardním provozu bez omezení z důvodu pandemie nabízíme přes 5 000 bezbariérových spojů každý den,“ říká člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro obchod Jiří Ješeta.
Ve dvouvozové variantě mají až 140 míst k sezení, ve třívozovém provedení nabídnou až 240 sedadel. Cestující ocení komfortní interiér, moderní výbavu, možnost pohodlné přepravy osob na invalidním vozíku i prostor pro kočárky a jízdní kola. Jednotky s maximální rychlostí 160 km/h jsou také vybaveny zásuvkami pro nabíjení přenosné elektroniky, Wi-Fi připojením a samozřejmě i nejmodernějším vlakovým zabezpečovacím zařízením ETCS. Pro ČD je vyrábí konsorcium společností Škoda Transportation a Škoda Vagonka.
-red-