Stavba jednoho ze stěžejních pražských dopravních projektů, Terminálu Smíchov, dostala povolení od Dopravního a energetického stavebního úřadu (DESÚ). Vystavil, zatím nepravomocné, „razítko“ pro další z jeho částí.

Zelenou má od úřadu například nová podoba a úpravy napojení vestibulu metra na terminál, vybudování nového podzemního prostoru, který má v úrovni vestibulu metra navazovat na podzemní část nové výpravní budovy nebo zastropování vjezdu do prostoru prodejny koberců.

Čas i hluk

Dopravní a energetický stavební úřad ale povolení podmínil i řadou požadavků, je jich přes pět desítek. Jednou ze zásadních připomínek je i to, že bude stavba dokončená nejpozději do 31. prosince 2030, a to včetně zkušebního provozu.

Vizualizace Terminálu Smíchov. Foto: IPR Praha
Stavba musí skončit v roce 2030. Foto: IPR Praha

Úřad vyžaduje například i to, že práce na staveništi, při kterých by hluk překračoval hranici stanovenou příslušným hygienickým předpisem, nesmí být prováděny v době od deseti hodin večer do šesti hodin ráno.

První část povolení stavby získal pražský magistrát už letos v lednu, jak Ekonomický deník informoval.

Tendr na stavbu

Pražský magistrát zároveň vypsal 3. června na stavbu Terminálu Smíchov veřejnou zakázku s předpokládanou hodnotou 7,12 miliardy korun bez DPH.

„Zahájili jsme výběrové řízení na zhotovitele stavby přestupního uzlu Nádraží Smíchov. Jde o klíčový projekt, který propojí vlaky, metro, tramvaje, autobusy i kola. Vznikne zde také kapacitní P+R parkoviště, čímž se tato lokalita promění v moderní dopravní uzel 21. století. Smíchov se mění. A s ním i budoucnost cestování v metropoli,“ uvedl k tomu na facebookovém profilu náměstek pražského primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti).

Mohlo by vás zajímat

Nová cykloinfrastruktura na pražském Smíchově. Foto: Tereza Čapková

Spojnice mezi čtvrtěmi

Terminál Smíchov bude zároveň provázaný s nově budovanou čtvrtí Smíchov City, kterou staví společnost Sekyra Group. Zastřešení nástupišť bude sloužit jako spojnice Smíchova a Radlic. K zahájení stavby by mělo dojít koncem letošního roku a k dokončení o čtyři roky později.

Spolu se vznikem terminálu se chystá také výstavba infrastruktury pro cyklisty. Technická správa komunikací hlavního města Prahy (TSK) koncem loňského roku opakovaně vypsala zakázku na zajištění staveb.