INZERCE

Velaro Novo. Vlak, který je ve vývoji ve společnosti Siemens, zatím vstoupil do závodu jako jeden ze dvou kandidátů na ICE5. Foto: Siemens

Tendr na vysokorychlostní vlaky s novou generací spalovacích motorů krachl

Německé státní železnice Deutsche Bahn zastavily výběrové řízení na vysokorychlostní vlaky nové generace ICE 5, tendr na vysokorychlostní vlaky s novou generací spalovacích motorů, kterého se účastnili dva uchazeči, byl neúspěšný. Deutsche Bahn to potvrdily zpravodajskému portálu t-online. Hledání dodavatele pro 95 vlaků nové generace spalovacích motorů tedy prozatím selhalo.

Měl to být projekt ICE budoucnosti, který se měl na vysokorychlostních tratích v Německu rozjet za 6 let, nyní však není zcela jasné, zda vůbec, a kdy, ICE 5 na německé tratě vyjedou. Deutsche Bahn výběrové řízení na projekt zastavily.

Zhruba před rokem, 15. prosince 2023, vypsala dopravní společnost tendr na obrovskou zakázku: vývoj, výstavbu a schválení nové vlakové flotily. Projekt ICE 5 ale nebude prozatím realizován.

V průběhu výběrového řízení totiž nebyla přijata žádná nabídka, která by splňovala požadavky tendru, sdělily Deutsche Bahn zpravodajskému portálu t-online.

„Deutsche Bahn se stále chce držet strategie modernizace vozového parku“, ujistila výrobní ředitelka DB Fernverkehr Anja Schöllmannová.

V prosinci 2023 vypsala společnost Deutsche Bahn výběrové řízení na novou generaci spalovacích motorů. To zahrnovalo vývoj, výstavbu a schválení nové vlakové flotily. Konkrétně se jednalo o rámcovou smlouvu až na 95 vozidel a 33 v první tranši.

Nové vlaky ICE by měly mít rychlost minimálně 300 kilometrů v hodině a nabízet přibližně 940 míst k sezení s maximální délkou 400 metrů.

Soutěže na budoucí vysokorychlostní vlaky se účastnili pouze výrobce vlaků Siemens Mobility a francouzský konkurent Alstom.

Podle plánů Deutsche Bahn měly být nové vlaky skutečně používány od začátku 30. let.

(nik)