Švýcarské federální dráhy (SBB) a Siemens Mobility spustily roční testování systému detekce překážek na železnici. Cílem je zvýšit bezpečnost a podpořit práci strojvedoucích při mimořádných situacích na trati.

Kamera, radar, termokamera a GPS v jednom systému

Zařízení instalované na vozidle curyšské S-Bahn kombinuje kameru, radar, termokameru a přijímač GPS. Dokáže v reálném čase rozpoznat objekty na kolejích, ať už jde o větve, spadlé předměty nebo jiné překážky, které mohou způsobit poškození vozidel a zpoždění vlaků.

Švýcarsko železnice
Technologie je prověřována na otevřených tratích, v tunelech, posunovacích zónách a při různých povětrnostních podmínkách. Ilustrační snímek. Foto: SBB

Testování v extrémních podmínkách

Technologie je prověřována na otevřených tratích, v tunelech, posunovacích zónách a při různých povětrnostních podmínkách – od mlhy přes sníh až po silný déšť. Systém běží na pozadí a nezasahuje do řízení vlaku.

Ochrana soukromí a další kroky

Shromážděná data mohou zahrnovat i snímky osob na nástupištích, přičemž SBB zdůrazňuje striktní ochranu soukromí – pomocí šifrování, omezení přístupu a krátké doby uchování dat. Po vyhodnocení testu budou zařízení odstraněna a získané zkušenosti využity při budoucích výběrových řízeních.