Největší zakázka v historii Siemens. Egypt podepsal smlouvu s železniční a dopravní divizí průmyslové společnosti a jejími partnery na výstavbu přibližně 2000 kilometrů vysokorychlostní železnice. Divize Siemensu má v projektu podíl v hodnotě 8,1 miliardy eur (200 miliard korun)
Dohodu egyptský Národní úřad pro tunely uzavřel s konsorciem, které zahrnuje společnosti Siemens Mobility, Orascom Construction a Arab Contractors. Výsledný vysokorychlostní železniční systém bude šestý nejrozsáhlejší na světě. ,,Jedná se o největší zakázku v historii společnosti Siemens,“ uvedl v prohlášení generální ředitel společnosti Siemens Roland Busch.
Vlaky zkrátí jízdu o polovinu
Po dokončení bude egyptská vysokorychlostní síť sestávat ze tří železničních tratí. Jedna z nich, kterou Siemens v září nazval „Suezským průplavem na kolejích“, spojí pobřeží Rudého a Středozemního moře.
Vlaky na ní zkrátí dobu jízdy o polovinu. Budou přepravovat pasažéry i náklad.
Spojení o délce 660 kilometrů bude zahrnovat hlavní trať určenou pro přepravu více než 30 milionů cestujících ročně a také nákladní trať, která povede mezi rudomořským přístavem Ajn Suchna a středomořskými přístavy Alexandrie a Marsa Matrúh. Ajn Suchna je významný přístav a průmyslový komplex jižně od Suezského průplavu, nejrychlejšího námořního spojení mezi Evropou a Asií.
Hodnota podílu Siemensu zahrnuje 2,7 miliardy eur za první trať, na jejíž výstavbě se stejné strany dohodly loni v září.
Co se týče zbylých dvou tratí, jedna má vést z Káhiry do Asuánu na jihu země a druhá propojí Luxor s městy Hurgada a Safáda u Rudého moře.
Jana Bartošová