INZERCE

Správa železnic má připraveny dieselové lokomotivy k obnovení provozu po zprůjezdnění první koleje. Foto: Správa železnic

Stomilionová škoda na druhém železničním koridoru. Bouře zdemolovala i protihlukové stěny

Obě traťové koleje mezi Břeclaví a Hodonínem jsou neprůchodné, nejponičenější je úsek Moravská Nová Ves – Lužice. Totálně poškozené je trakční vedení, traťové zabezpečovací zařízení včetně návěstidel autobloku, částečně poničené jsou objekty zastávek Hrušky a Lužice. Bouře zdemolovala například i protihlukové stěny a do kolejiště nanesla velké množství trosek z okolí. Celkový rozsah škody dále monitorujeme, prvotní odhad činí přibližně sto milionů korun.

Správa železnic na místě od včerejška nepřetržitě pracuje. „Máme zde naše traťové čety, čety elektroprovozu, pomáhají drážní hasiči z Přerova a Brna a k dispozici máme i externí firmy. Prioritou je teď zprůjezdnit první traťovou kolej. Jedna část čet postupuje od Břeclavi, druhá od Hodonína a zároveň navážíme další posily s kolejovou technikou přes Vlárskou dráhu,“ uvádí Dušan Gavenda ze Správy železnic.

Délku trvání prací nelze v tuto chvíli předjímat. Správa železnic má připraveny dieselové lokomotivy k obnovení provozu po zprůjezdnění první koleje. Do jednotlivých stanic zároveň naváží dieselové agregáty ke zprovoznění staničního zabezpečovacího zařízení.

Obnovení elektrického provozu bude pravděpodobně spíše otázkou týdnů. Poničené jsou totiž i brány trakčního vedení vyrobené na míru a zatím není ani jasné, zda nebudou muset být znovu vybetonovány i základy pro některé sloupy.

Vlaky mezi Břeclaví a Přerovem mohou jezdit odklonem přes Nezamyslice. Průjezdná je trať z Brna do Břeclavi i z Břeclavi na Slovensko a do Rakouska. 

Kvůli výpadkům nadřazené elektrosoustavy je však částečně omezený počet současně jedoucích vlaků, aby nedošlo k přetížení traťové napájecí soustavy.

ede