INZERCE

Železniční trať Neapol – Bari poslouží jako strategická osa pro rozvoj udržitelné mobility v regionu. Foto: Pixabay

Stavba úseku vysokorychlostní tratě mezi italským Orsara a Bovino může začít. Vlaky zde pojedou až 250kilometrovou rychlostí

S nabídkovou cenou 367,2 milionu eur za projekt a výstavbu úseku vysokorychlostní trati Neapol – Bari Orsara – Bovino byla v tendru vybrána skupina Webuild. Projekt, který zadala Rete Ferroviaria Italiana (Gruppo FS Italiane) má vytvořit asi pět tisíc nových pracovních míst. Na úseku Orsara – Bovino dlouhém 11,8 kilometru budou vlaky jezdit 200 až 250 kilometrů za hodinu. Zároveň dojde ke zdvojnásobení kapacity stávající jednokolejové trati, která nyní z větší části vede téměř desetikilometrovým tunelem.

Součástí modernizace bude také dočasné propojení dvoukolejné trati s historickou tratí o délce 1,08 kilometru, po které mohou vlaky jezdit rychlostí až 90 kilometrů za hodinu.

Atraktivnější železnice

Úsek Orsara – Bovino je součástí modernizace železniční trati Neapol – Benevento – Foggia – Bari. Zahrnuje zdvojnásobení kapacity trati, aby byla železniční doprava konkurenceschopnější než ta silniční. Na jihovýchodě země tak železnice nabídne vysokorychlostní a vysokokapacitní služby, což umožní zvýšení provozu na celém jihu.

Železniční trať Neapol – Bari poslouží jako strategická osa pro rozvoj udržitelné mobility v regionu. Doba jízdy mezi Neapolí a Bari se zkrátí přibližně o půl hodiny na pouhé dvě hodiny jízdy. Stejně tak přiblíží severní a jižní Itálii a zkrátí dobu cestování mezi Milánem a Bari na šest hodin. 

Nová přestupní stanice

V úseku Neapol – Cancello vznikne nové vlakové nádraží Napoli-Afragola, které bude sloužit jako přestupní stanice pro regionální a vysokorychlostní vlaky. Přibližně 15,5 kilometru dlouhý úsek povede přes města Casoria, Casalnuovo, Afragola, Caivano a Acerra. 

Druhý úsek trati Neapol – Bari povede 18 kilometrů mezi Apice a Hirpinia a překročí Apeniny. Tato část bude zahrnovat vlakové nádraží v Hirpinii, tři tunely a čtyři viadukty.

Vládní investice oživí ekonomiku

Italská vláda plánuje významné investice do modernizace infrastruktury země a vytváření pracovních míst na podporu oživení ekonomiky v rámci Piano Nazionale di Ripresa a Resilienzza (národní plán pro obnovu a odolnost).

Současná výstavba trasy podporuje hospodářství a vytváří pracovní místa v regionu. Více než 2200 zaměstnanců aktuálně pracuje na dvou dalších železničních úsecích, které společnost buduje 

Společnost Webuild kromě modernizace úseku Orsara – Bovino nedávno získala další zakázku na udržitelnou mobilitu ve výši 1,07 miliardy EUR, a to na přípravu projektu a výstavbu úseku vysokokapacitních železnice z tunelu Brenner Base mezi Fortezzou a Ponte Gardenou na italské straně Alp. 

Tomáš Rovný