INZERCE

Pendolino v depu kolejových vozidel v Praze. Foto: Lucie Přinesdomová

Stavba trati mezi Karlštejnem a Berounem získala pravomocné územní rozhodnutí. Vlaky zde budou moci jezdit 120 km/h

Připravovaná modernizace trati mezi stanicemi Karlštejn a Beroun dosáhla dalšího důležitého milníku. Územní rozhodnutí pro dotčený úsek nabylo právní moci. Zároveň pokračuje příprava navazující projektové dokumentace.

Správa železnic chce o stavební povolení požádat ještě letos, samotná realizace by se měla naplno rozběhnout v příštím roce. V rámci stavby dojde v mezistaničním úseku dlouhém 7,1 km k rekonstrukci trati ve stávající stopě, což povede ke zvýšení rychlosti, spolehlivosti a bezpečnosti provozu.

Práce budou zahrnovat kompletní rekonstrukci železničního svršku a spodku, mostů a propustků, zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, trakčního vedení a všech ostatních technologií.

Na zastávce Srbsko se vybudují nová, bezbariérová nástupiště a podchod, rekonstrukcí projde také přilehlý přejezd.

Pro zajištění větší kapacity trati a tím i spolehlivosti dopravy dojde zhruba v polovině úseku k vybudování nové odbočky Lom, která umožní vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou. Pro zvýšení bezpečnosti provozu dojde k sanaci a zajištění skalních masivů nad tratí.

Realizací stavby se rychlost vlaků zvýší nejprve na 100 km/h, po aktivaci ETCS pak na 120 km/h. Práce budou probíhat za jednokolejného provozu, s omezením výluk na nutné minimum. Celkové investiční náklady stavby jsou vyčísleny na 1,7 miliardy korun.

Na trati jezdí i soupravy Pendolino v úseku: Praha hl. n. – Plzeň hl.n. – Stříbro – Planá u Mariánských Lázní – Mariánské Lázně – Cheb – Františkovy Lázně/Karlovy Vary.

(ede)