Další část velkého městského okruhu v Brně má svou podobu. Ředitelství silnic a dálnic České republiky (ŘSD) a město Brno představily vizualizaci Ostravské radiály. Cílem stavby je převedení tranzitní dopravy mimo obydlenou zástavbu brněnských Židenic. Tříkilometrový úsek radiály bude umístěn ve čtyřech městských částech, a to v Černovicích, Slatině, Židenicích a Líšni. Předpokládaná cena stavby je 3,6 miliardy korun bez DPH.

„Tato část velkého městského okruhu vyřeší také aktuální problém s velkým množstvím levých odbočení, která komplikují dopravu z centra města do Vinohrad a Líšně, a mimo jiné i nevhodná napojení okolních areálů. Je dokončen koncept dokumentace pro územní řízení a probíhá jeho připomínkování s následným dopracováním do čistopisu,“  uvedl ředitel Závodu Brno ŘSD David Fiala.

Zahájení stavebních prací by mělo začít v roce 2027 a jejich dokončení se předpokládá o tři roky později. Součástí stavby, jejímiž investory jsou společně ŘSD a Brno, je mimo jiné vybudování tří mimoúrovňových křižovatek, přeložka tramvajové trati, doplnění tří kilometrů cyklotras a šesti kilometrů pěších tras.

Velký městský okruh Brno s vyznačením Ostravské radiály. Foto: ŘSD

Podle brněnské primátorky Markéty Vaňkové (ODS) je Ostravská radiála další důležitou částí velkého městského okruhu v Brně. Od jeho dokončení si město slibuje plynulý a bezpečný průjezd pro řidiče a pro obyvatele lepší životní podmínky a větší bezpečnost.

„Součástí stavby je potřebné doplnění chybějících pěších tras a cyklostezek. Kromě toho bude vysázeno velké množství zeleně,“ doplnila  Markéta Vaňková.

Mohlo by vás zajímat

Radní pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS) uvedl, že město má v současnosti s Ředitelstvím silnic a dálnic uzavřenou smlouvu o spolupráci, díky které bylo pověřeno majetkoprávní přípravou. „Ve spolupráci s Brněnskými komunikacemi v současnosti jednáme s majiteli nemovitostí v dané oblasti, abychom přípravu stavby co nejvíce uspíšili,“ konstatoval radní pro dopravu Kratochvíl.

Ostravská radiála tvoří podle Ředitelství silnic a dálnic v systému provozu v Brně klíčovou úlohu, stejně jako další křižovatky spojující radiály a Velký městský okruh. Stavba má umožnit plynulý provoz k D1 ve směru na Ostravu a opačným směrem na Svitavy.

(teč)